سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص هزینه های بالای گمرک برای ترخیص تجهیزات پزشکی گفت: تجهیزات پزشکی و داروها تا پایان ماه جاری از پرداخت هزینه های گمرکی معاف هستند.

حسن تامینی لیچایی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه ترخیص کالاهای پزشکی نباید از گمرک متوقف شود، اظهار داشت: طبق مصوبه جدید وزارت بهداشت، امسال تجهیزات پزشکی، بهداشتی و داروها تا پایان ماه جاری از پرداخت هزینه های ترخیص محصولات از گمرک معاف هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ترخیص کالاها بهداشتی و پزشکی همچنان از گمرک ادامه دارد، تصریح کرد: پیش از ترخیص کالاها برعهده سازمان استاندارد بود که بر اساس مصوبه مجلس ترخیص کالاهای پزشکی تحت نظارت سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

به گفته وی، مشکل انباشت دارو و برخی تجهیزات پزشکی در گمرک مقطعی است و این مشکل برطرف می شود.

تحویل 400 میلیاردتومان به سازمان های بیمه گر تا اواخر آبان

در سال جاری مبلغ 1800 میلیارد تومان برای مابه‌التفاوت نرخ ارز به حوزه سلامت تخصیص داده شد که طبق گفته مسئولان سلامت در کشور، متاسفانه این مبلغ تنها برای دارو بوده و واردات برخی کالاهای پزشکی که به دلیل تغییر نرخ ارز گران شده بودند در این مصوبه لحاظ نشده بود.

از طرفی با توجه به اینکه در سال جاری 1800 میلیارد تومان بود به این امر اختصاص یافت، 600 میلیارد تومان آن به تامین داروهای یارانه‌ای در نظر گرفته شد که 1200 میلیارد تومان باقی مانده نیز باید در سه مرحله در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار بگیرد.

بنابر اعلام مسئولان، در حال حاضر 400 میلیارد تومان در مرحله اول به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شده است و بناست 400 میلیارد تومان دیگر اواخر آبان یا در نهایت ابتدای آذرماه به سازمان‌های بیمه‌گر تحویل داده شود که مطابق رایزنی‌های انجام شده، مشکلی در این خصوص نخواهد داشت و سر موعد انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha