سلامت نیوز : محمد جعفر صادقی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور در خصوص کمبود بودجه در گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: کمبود اعتبارات و نیرو در مبحث آموزش، انجام مراقبتهای بهداشتی، انجام برنامه های تدوین شده و پایش صحیح برنامه ها در گروههای زیرمجموعه آسیبهای جدی وارد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ صادقی افزود: عدم تخصیص منابع مالی و اعتبارات لازم در خرید اقلام بهداشتی و مکمل های لازم باعث می شود تا در ارائه خدمات به گروه هدف مادران باردار و کودکان که جزء شاخصهای بین المللی هستند خلل وارد شود و باعث افزایش مرگ و میر مادران باردار و کودکان شود.

وی درباره کمبود نیرو در گروه بهداشت محیط و حرفه ای به عنوان نیروهای خط مقدم در سلامت عمومی مردم اظهار داشت: کمبود نیرو و بودجه باعث کاهش میزان نظارت بر فعالیتهایی مانند نظارت بر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی، نظارت بر اماکن عمومی می شود و این امر باعث به خطر افتادن سلامت عمومی خواهد شد.

صادقی همچنین ضمن اشاره به تبعات کمبود نیرو و تجهیزات در گروه بیماریها ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی این گروه پیشگیری و کنترل بیماریها می باشد کمبود نیرو، اعتبارات و تجهیزات دارو و واکسن باعث افزایش بار بیماری در سطح جامعه و افزودن هزینه به نظام اقتصادی برای درمان این افراد می شود.

وی خاطر نشان کرد: این امر باعث ناتوانی در کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر که معضل اصلی جامعه است، می شود.

وی در پایان به ذکر چالش های ناشی از کمبود اعتبارات در حوزه بهداشت پرداخت و گفت: کمبودها در بخشهای پرسنلی به علت کمبود بودجه و کمبود منابع اعتباری به علت هزینه شدن در هزینه های جاری و پرداخت حقوق پرسنل و درآمدی به علت افزایش قیمت خرید کالای مورد نیاز بخشهای مختلف در معاونت بهداشتی و ثابت ماندن قیمت تعرفها از مشکلات عمده معاونت بهداشتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha