سلامت نیوز : رئیس انجمن داروسازان ایران، توزیع ناعادلانه واکسن آنفلوانزا در داروخانه های خصوصی و دولتی را علت ایجاد بازار سیاه واکسن عنوان کرد و گفت: ما شدیدا به این نوع توزیع واکسن در داروخانه های خصوصی اعتراض داریم.

دکتر رهبر مژدهی آذر در گفتگو با مهر اظهارداشت: متاسفانه شیوه توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه های خصوصی درست نیست به طوریکه به هر داروخانه 10 عدد واکسن در یک ماه داده اند.

وی با عنوان این مطلب که اطلاع داریم در بعضی از شهرستانها تمامی واکسن موجودی در اختیار داروخانه های هلال احمر است، تاکید کرد: انجمن داروسازان ایران نسبت به این تبعیض و بی عدالتی در توزیع واکسن اعتراض دارد و معتقدیم به این شیوه و روش، واکسن به دست مردم نخواهد رسید.

مژدهی آذر در توضیح این ادعای خود گفت: توزیع 10 عدد واکسن فقط در بین کادر داروخانه توزیع می شود و به دست مردم نمی رسد. زیرا، افرادی که در داروخانه مشغول کار هستند مثل بقیه مردم دارای افراد سالخورده و کودک هستند که می خواهند واکسن به دست آنها برسد. بنابراین، واکسن برای توزیع در بین مردم باقی نمی ماند.

رئیس انجمن داروسازان ایران با اعتراض به این شیوه توزیع واکسن در داروخانه های خصوصی، افزود: دوباره بازار سیاه راه خواهد افتاد.

وی با اعلام اینکه توزیع واکسن آنفلوانزا نیازمند داشتن نسخه پزشک است، گفت: البته داروخانه ها به توصیه شفاهی پزشکان بسنده کرده و این واکسن را بدون نسخه در اختیار مردم قرار می دهند.

مژدهی آذر، نرخ واکسن آنفلوانزا را 28 هزار و 500 تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته قیمت این واکسن بین 11 تا 15 هزار تومان بود که به نظر می رسد سال گذشته با ارز مرجع وارد شده بود.

وی با انتقاد از توزیع این واکسن در داروخانه های هلال احمر، اظهارداشت: داروخانه های هلال احمر مبنای قانونی برای کسب منفعت ندارند و این شیوه توزیع واکسن آنفلوانزا در بین داروخانه های خصوصی و دولتی، اشتباه است.

رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان گفت: قطعا اگر واکسن آنفلوانزا به صورت مساوی در بین داروخانه ها توزیع شود، مردم برای تهیه آن دچار مشکل نخواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha