معاون سلامت وزارت بهداشت و درمان با اشاره به مرگ سالانه 60 هزار نفر در ایران به دلیل مصرف دخانیات گفت: حدود 3 برابر سود حاصل از دخانیات باید صرف درمان بیماری های حاصل از آن شود.

به گزارش سلامت نیوز، سید موید علویان دیروز در نشست مطبوعاتی جمع آوری قلیان ها و نظارت بر اماکن عمومی افزود: اجرای قانون مبارزه با دخانیات در کنار تقویت مراکز مشاوره، سازمان های مردم نهاد و همراه با فرهنگ سازی باید باشد.
وی ادامه داد: آنچه که در میان اجرای قانون بسیار مهم است، ایجاد محدودیت در دسترسی افراد به دخانیات است که در همه دنیا به اثبات رسیده است که باید با توزیع دخانیات مبارزه جدی کرد.
معاون سلامت وزارت بهداشت با اشاره به بالاترین میزان ابتلا به بیماریهای قلبی در کشور افزود: استعمال دخانیات در ابتلای مردم به بیماری های قلبی و انواع سرطان ها بسیار موثر است و موجب شده تا سن بیماری قلبی درکشور کاهش یابد.
علویان ابراز داشت: آمارهای تکان دهنده ای در خصوص مصرف دخانیات در میان نوجوانان وجود دارد که می توان با آموزش و فرهنگسازی و مداخلات اجتماعی و روانپزشکی آن را کنترل کرد.
وی با اشاره به مصرف دخانیات در میان جوانان گفت: 3 درصد نوجوانان 13 تا 15 ساله به نوعی مصرف کننده دخانیات بوده و 15 درصد افرادی که قلیان مصرف می کنند به دلیل مظاهر خودنمایی آن در اماکن عمومی است.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: بیش از 60 مرکز مبارزه با دخانیات در سطح دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد شده است و با ابلاغ قانون جامع مبارزه با دخانیات در سال 85 فعالیتهای وزارت بهداشت ونیروی انتظامی را به صورت تخصصی در زمینه مبارزه با آن جهت داد.
علویان از انجام بازرسی های نامحسوس توسط کارشناس وزارت بهداشت از بسیاری از اماکن خبرداد و گفت: بعد از گذشت 2 هفته از اعلام قانون منع عرضه قلیان و دخانیات در اماکن عمومی و پیگیری های وزارت بهداشت متوجه احساس مسوولیت مردم و همکاری آنان شده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha