سلامت نیوز : رئیس مرکز طبی کودکان گفت: داروهای با منشاء گیاهی موجود در داروخانه‌ها نیز شیمیایی هستند و استفاده خودسرانه از داروهای گیاهی می‌تواند افراد را دچار مشکل کند چون از معایب آن به طور کامل اطلاعی در دست نیست.

علی ربانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد مصرف خودسرانه داروهای گیاهی گفت: داروهای با منشاء گیاهی موجود در داروخانه‌ها نیز شیمیایی هستند و استفاده از این داروها الزاماً بی‌خطر نیست.

فوق تخصص غدد کودکان گفت: اگر خانواده‌ها به طور خودسرانه از داروهای گیاهی استفاده کنند چون از مزایا و معایب آن به طور کامل اطلاع ندارند ممکن است دچار مشکل شوند پس بهتر است از مصرف داروهای گیاهی بدون تجویز پزشک به خصوص برای کودکان بپرهیزند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در مواجهه با سرفه کودک علت سرفه مهمتر از ماهیت سرفه است همچنین در تب کودک علت تب مهمتر و حیاتی‌تر است و اینکه خانواده‌ها در مواجهه با علائم بیماری بدون تجویز از شربت و داروهای گیاهی استفاده می‌کنند می‌تواند سلامت کودکان را به خطر بیندازد.

فوق تخصص غدد کودکان گفت: متأسفانه خانواده‌ها بدون آگاهی از مقدار و دوز مشخص مصرف دارو با توجه به سن، وزن و علائم دیگر بیماری، از داروهای گیاهی استفاده می‌کنند که مصرف می‌تواند آن عواقبی به دنبال داشته باشد.

ربانی ادامه داد: پزشک معالج با توجه به مزایا و معایب دارو و دوز مصرفی مورد نیاز، دارو را تجویز می‌کند بنابراین باید داروهای گیاهی را نیز با تجویز پزشک مصرف کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: خانواده‌ها دقت داشته باشند حتی از مصرف داروهایی که برای بیماری قبلی کودک تجویز شده در بیماری بعدی او استفاده نکنند چرا که پزشک آن دارو را با توجه به شرایط آن لحظه کودک تجویز کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha