سلامت نیوز : رییس انجمن طب کار گفت: هنوز ساختار تعریف شده‌ای در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها برای متخصصان کار وجود ندارد و جایگاه آنها نیز در جامعه کمرنگ است.

دکتر خسرو صادق نیت در گفت وگو با ایسنا ، گفت: تصادفات رانندگی در کشور یکی از مهمترین علل مرگ و میر است. در بین عوامل انسانی مهمترین علت تصادفات رانندگی خواب آلودگی و اختلال خواب رانندگان است. در کشور ما چند سالی است که تمام رانندگان حرفه‌ای معاینه سلامت می‌شوند تا اگر مبتلا به اختلال خواب باشند برای درمان مراجعه کنند.

وی افزود: برای رانندگان حرفه ای در بدو استخدام کلاس های آموزش سلامت شغلی گذاشته می شود، در همین راستا نیز کتاب سلامت شغلی رانندگان حرفه ای توسط اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین شده که در اختیار آنها قرار می گیرد. این کار حدود سه سال است که به طور جدی شروع شده و نیاز دارد که مطالعاتی در این خصوص انجام دهیم.

صادق نیت تصریح کرد: همچنین طرح بررسی اثرات این اقدامات انجام شده در کاهش تصادفات جاده‌ای ناشی از خواب آلودگی در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شده و مراحل تصویب را می گذراند.

رییس انجمن علمی طب کار در ادامه اظهار کرد: یکی از چالش‌های متخصصان طب کار عدم وجود تشکیلات اجرایی مناسب در ساختار وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها برای استفاده از این فارغ التحصیلان است. در کشور ما هم قوانین خوب و هم متخصصان زبده داریم ولی ساختار مناسب در کشور وجود ندارد این امر باعث شده که از متخصصان استفاده بهینه نداشته باشیم و سطح کیفی پیشرفتها نیز محسوس نباشد.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام این است که مسولان وزارت بهداشت نسبت به بازبینی این ساختار اقدام کنند، ساختار موجود مناسب اهداف عالیه وزارت بهداشت نیست. این متخصصان هنوز ساختار تعریف شده‌ای در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها ندارند و جایگاه آنها نیز تعریف نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha