یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 86375

سالانه از زمان تولد تا حدود ۱۹ سالگی در سراسر جهان بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰ کودک و در آمریکا ۱۳هزار و پانصد کودک به این بیماری مبتلا می شوند آمار این بیماری در پسران نسبت به دختران کمی بالاتر است.

سرطان کوچک و بزرگ نمی شناسد
سلامت نیوز : در بیماری سرطان، روند جایگزینی سلول های جدید با سلول های قدیم مختل می شود. به این معنا که سلول های جدید تولید می شود اما سلول های قدیمی از بین نمی رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ تومورهای خوش خیم سرطانی نیست اما تومورهای بدخیم سرطانی می شود. این تومورها می تواند به بافت های نزدیک هجوم بیاورد و به قسمت های دیگر بدن سرایت کند. کودکان هم مانند بزرگسالان در قسمت های مختلف بدن دچار سرطان می شوند. سرطان در کودکان به طور ناگهانی ظاهر می شود بدون این که علایم اولیه داشته باشد. شایع ترین نوع سرطان در کودکان، لوسمی یا همان سرطان خون است. متخصصان سرطان به چند سوال درباره سرطان در کودکان پاسخ داده اند که در ادامه مطلب می آید.

ابتلای کودکان جهان به سرطان

سالانه از زمان تولد تا حدود ۱۹ سالگی در سراسر جهان بیش از ۱۷هزار و ۵۰۰ کودک و در آمریکا ۱۳هزار و پانصد کودک به این بیماری مبتلا می شوند. آمار این بیماری در پسران نسبت به دختران کمی بالاتر است.

شایع ترین نوع سرطان که در کودکان و نوجوانان تشخیص داده می شود، چیست؟

لوسمی، سرطان مغز، سیستم مرکزی عصب و همچنین نوروبلاستوما که یکی از شایع ترین تومورهای بدخیم در دوران کودکی است که در کلیه ایجاد می شود.

دلایل ابتلای نوزادان و کودکان به سرطان چیست؟

قرار گرفتن در معرض سموم مانند حشره کش، ابتلای والدین به عفونت و برنامه غذایی مادر و نوزاد می تواند باعث ایجاد سرطان در کودک شود.

درصد موفقیت درمان در سرطان در نوزادان و کودکان چه میزان است؟

با توجه به پیشرفت های پزشکی، احتمال موفقیت درمان در نوزادان بالای ۸۰درصد است. هر چند این درصد به نوع سرطان ارتباط دارد.

روش های درمانی در درمان کودکان مبتلا به سرطان به ویژه تومور مغزی، باید خطر شیمی درمانی یا پرتودرمانی (اشعه) ، سبک سنگین شود. مغز در ۳ سالگی به بلوغ می رسد و درمان قبل از آن بسیار پیچیده و دشوار است. درمان های جایگزین از جمله تغذیه ارگانیک و عاری از ماده شیمیایی و هورمون، مصرف مکمل های خالص، ویتامین ها و... بر حسب توده بدنی کودک می تواند مفید باشد. تحریک بصری، لمسی و صوتی، مهرورزی و محبت کردن به کودک اهمیت زیادی دارد. از این طریق ، سیستم ایمنی بدن کودک در از بین بردن تومور تحریک می شود. درمان در اغلب موارد لازم است اما در نهایت این سیستم دفاعی شخص است که میزان موفقیت درمان را تعیین می کند.

احتمال عود سرطان در سال های بعد چقدر است؟

در ۳ درصد موارد برگشت یا ابتلا به سرطان جدید دیده می شود. این برگشت را می توان با شیمی درمانی و پرتو درمانی درمان کرد.

والدین چگونه می توانند کودک بیمار را آرام کنند؟

توجه به وضعیت عاطفی کودک بسیار ضروری است. حضور خانواده و حمایت والدین از کودک بسیار مهم است. بازی کردن، دادن دارو با مهارت لازم، تزیین کردن اتاق خواب یا اتاق بیمارستان، بازی های ویدئویی هنگام شیمی درمانی و... از جمله راهکارهای آرام کردن کودک بیمار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha