معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری درخصوص فعالیت معاونت پرستاری در وزارت بهداشت با بیان اینکه نمی توان به فعالیت فعلی این معاونت خوشبین بود، گفت: هنوز خروجی و عملکرد معاونت پرستاری مشخص نشده است.

تشریح مشکلات معاونت پرستاری /نمی‌توان به فعالیت فعلی معاونت پرستاری خوشبین بود
سلامت نیوز : معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری درخصوص فعالیت معاونت پرستاری در وزارت بهداشت با بیان اینکه نمی توان به فعالیت فعلی این معاونت خوشبین بود، گفت: هنوز خروجی و عملکرد معاونت پرستاری مشخص نشده است.

محمد شریفی مقدم در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب که هم اکنون معاونت پرستاری در وزارت بهداشت فعال است، اظهار داشت: فلسفه تشکیل معاونت پرستاری به ابتدای دهه 70 برمی گردد اما در نهایت در روز 8 خردادماه امسال به تصویب رسید.

عضو شورای عالی نظام پرستاری خاطرنشان کرد: تشکیل معاونت پرستاری به تصویب رسید و چارت تشکیلاتی آن نیز ابلاغ شد و آقای فلاحی نیز به عنوان معاون پرستاری وزیر بهداشت نیز منصوب شد، اما با روی کار آمدن دولت جدید اعلام شد که مصوباتی که در ماه های آخر عمر دولت دهم به تصویب رسیده است، قابلیت اجرایی ندارد. وی با تأکید بر اینکه تشکیل معاونت پرستاری بحثی سیاسی نیست، تصریح کرد: تشکیل معاونت پرستاری به سیاست مربوط نمی شود.

از طرفی بحث حذف آن را در وزارت بهداشت مطرح و در جامعه پرستاری حساسیت هایی ایجاد شد اما با توجه به حساس شدن جامعه پرستاری، وزارت بهداشت موضوع حذف معاونت را تکذیب و شایعه بودن آن را اعلام کرد. دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه ما به فعالیت معاونت پرستاری خوشبین نیستیم، افزود: متاسفانه جایگاه فعلی معاون پرستاری نه تثبیت شده و نه حذف شده و این فعالیت بینابین بودن امر خوبی برای این معاونت نیست لذا وزارت بهداشت باید اعلام کند که اگر معاونت پرستاری را حفظ کرده، اقدامات مطلوبی نیز برای آن انجام دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت و عملکرد معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: البته در مورد عملکرد این معاونت نمی توان اظهار نظر کرد چرا که هنوز نتیجه عملکرد معاونت مشخص نشده است و یکی از دلایل آن بسته بودن دست معاونت پرستاری و نبود امکانات لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha