یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 86388
سلامت نیوز : حتماً شنیده اید که همیشه در کنار یک مرد موفق یک زن نمونه هم شانه به شانه او بوده است، چه بخواهید و چه نخواهید شما به عنوان خانم خانه نقش بسیار مهمی در خوشبختی زندگی مشترک دارید. اگر تاکنون احساس می کنید در این باره موفق نبوده اید این ۱۰ راز می تواند تا حدودی به شما کمک کند:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ اولین گام این است که همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید. همچنین نباید همسر خود را فقط به چشم یک مسئول نگاه کنید. بلکه باید به شخصیت وجودی او احترام بگذارید.

جنبه یا بخش هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از دیگران می شود مورد توجه و تحسین قرار دهید و برای این که همسرتان با شما روراست باشد سعی کنید او را درک کنید و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید اگر حرف ها و گفته های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی اعتمادی را در زندگی خود می کارید.

وقتی همسرتان با شما درد دل می کند و راز دلش را با شما در میان می گذارد، احساساتش را بپذیرید نیازی نیست فوراً به او راهکار ارائه دهید. فقط صبور باشید و به حرف هایش گوش کنید.

همیشه و به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید، در این شرایط حتی اگر انتقادهایتان منطقی هم باشد باعث می شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد. او را به درک نکردن، نداشتن صمیمیت و بی احساس بودن متهم نکنید؛ زیرا او درک کردن، صمیمیت و با احساس بودن را به شیوه مردانه نشان می دهد. همچنین اگر همسرتان گاهی کودک درونش بیش از حد فعال می شود و برای جلب محبت شما دست به کارهای عجیب و غریبی می زند، این روش محبت کردن را لودگی و لوس نشمارید.

نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید. این امر اتفاق نمی افتد مگر اینکه همسرتان این نیازها را بیان کند و به همین دلیل در مواقع مناسب با لحن ملایم درباره نیازهایش از وی سوال کنید و دیدگاه های واقعی وی را نسبت به خود و زندگیتان دریابید و در نهایت جوابی را که شوهرتان می دهد بدون انتقاد و جبهه گیری بپذیرید.

زمانی که همسرتان درباره موضوعی با شما صحبت می کند به دقت به حرف های او گوش فرا دهید؛ زیرا بی توجهی شما به گفته های او بی علاقگی شما را نشان می دهد. شاید شما بتوانید همچنان که غذا را آماده می کنید حرف های او را نیز گوش کنید ولی او نیاز دارد که به هنگام صحبت کردن به چشم هایش نگاه کنید.

او را به شیوه خودتان دوست نداشته باشید بلکه به وجود او نیز اهمیت بدهید؛ به عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواج تان، هدیه ای به او می دهید سعی کنید از قبل درباره هدیه مورد علاقه اش اطلاعاتی به دست آورید. همچنین از همسر خود انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح ها و ایده ها و افکار شما موافق باشد و آن ها را تحسین کند. واقع بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هر چند که برخلاف میل شما باشد، بیان کند.

اصرار زیادی برای جلب محبت همسرتان نداشته باشید و این نکته را وقتی که وی عصبانی است بیشتر مراعات کنید. در بسیاری اوقات حالت روحی او برای ابراز محبت به شما مناسب نیست و اصرار زیاد شما به مخالفت شدید او منجر می شود. برای همسر خود نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید. زیرا این حالت شما باعث می شود که همسرتان فکر کند شما ضعیف و بی طاقتید و اگر چیزی بگوید باعث رنجش تان می شود. بنابراین سعی می کند که ارتباط کلامی کمتری داشته باشد که باز همین امر باعث ناراحتی شما می شود، معمولاً خانم هایی که بیش از اندازه حساس هستند خود را بخشنده تر و دوست داشتنی تر از شوهر خود می بینند و فکر می کنند که همسرشان بی نهایت خودخواه و ناسپاس است. مردها با زنی به عنوان همسر در ارتباط دایمی باقی خواهند ماند که هویت مستقل و قوی خود را حفظ کند.

در زندگی زناشویی سهم خود را در خوشبخت کردن خانواده مشخص کنید. زنی که تمام مسئولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می گذارد یک همسر آزرده و افسرده به بار می آورد. حتی وقتی شما در می یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته اید اگر آن را به همسرتان بگویید عشق و محبت بار دیگر در زندگیتان شکوفا می شود. زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می آید.

فراموش نکنید که زندگی مشترک یک سری محدودیت هایی را به همراه دارد، پس عاقل و منطقی باشید و از رفتارها و عاداتی که برای همسرتان آزار دهنده است دوری کنید.

عقاید و احساسات و نیازهای خود را روشن و واضح بیان کنید، شاید همسر شما متوجه منظور شما نشود و حتی آن را طور دیگری برداشت کند و بر اساس آنچه فهمیده است رفتار کند!

از لحاظ عاطفی حامی همسرتان باشید و از زحمتی که برای تأمین معاش خانواده می کشد قدردانی کنید، این کار شما باعث می شود فرزندان هم احترام پدر و مادر خود را بیشتر حفظ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha