سلامت نیوز : رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: ظهر امروز 60 نفر از پزشکان و پیراپزشکان به همراه 5 تن دارو و تجهیزات پزشکی برای ارائه خدمات درمانی در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا اعزام به کربلا شدند.

سید علی ریاض در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بعد از ظهر امروز 60 نفر از پزشکان، متخصصان و پرستاران به همراه امدادگران برای ارائه خدمات درمانی به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ایران علاوه بر 7 مرکز درمانی که در 4 شهر عراق دارد در یک هفته ایام عزداری امام حسین (ع) نیز خدمات ویژه‌ای ارائه خواهد کرد افزود: از 5 سال گذشته تفاهمنامه‌ای با کشور عراق امضا کرده‌ایم تا علاوه بر ارائه خدمات درمانی که در مراکز درمانی خود در کشور عراق به زائران ایرانی ارائه می‌کنیم از ششم محرم تا 13 محرم این خدمات به تمام زائران که از کشورهای مختلف عازم سرزمین کربلا می‌شوند ارائه شود.

ریاض تصریح کرد: اکنون 3 مرکز درمانی در شهر کربلا، دو مرکز درمانی در شهر نجف، یک مرکز در کاظمین و یک مرکز در شهر سامراء توسط جمعیت هلال احمر ایران خدمات ارائه می‌کند و در ایام تاسوعا و عاشورا نیز با برپایی خیمه‌هایی در اطراف حرم امام حسین و بین‌الحرمین پزشکان متخصص و پرستاران مستقر می‌شوند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر 5 تن دارو و تجهیزات پزشکی نیز به همراه این کادر درمانی امروز به کربلا ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چه میزان خدمات درمانی معمولاً در این ایام ارائه می‌شود گفت: طبق آماری که از سال گذشته داریم در یک هفته ایام عزاداری در سال گذشته کادر پزشکی ایرانی مقیم در کربلا 17 هزار مورد خدمات درمانی اعم از بخیه زدن، جراحی سرپایی، ویزیت بیماران و تجویز دارو و سایر خدمات را ارائه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha