سلامت نیوز : رئیس دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از گزارش جمعیت جهان گفت:یک سوم دختران آمریکایی قبل از ۲۰ سالگی باردار می‌شوند. سقط جنین و مشکلات روحی صدمات انقلاب جنسی غرب است که طی 3 دهه گذشته جامعه آمریکا را در بر گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رونمایی از گزارش جمعیت جهان در تالار امیرکبیر درمانگاه 16 آذر دانشگاه تهران با حضور نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در تهران، برگزار شد.

در این نشست که فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، حسین محمودیان استاد جمعیت شناسی دانشگاه تهران، قائمی معاون مرکز آمار، محمد اسماعیل مطلق مدیرکل سلامت خانواده،‌جمعیت و ومدارس وزارت بهداشت و زاهدیان رئیس مرکز پژوهش‌های آماری و تعدادی از صاحبنظران حضور داشتند، بحثهایی با موضوع بارداری در سنین نوجوانی مطرح شد.

رهبر، رئیس دانشگاه تهران در حاشیه رونمایی از گزارش جمعیت جهان، گفت: استادان در گروه جمعیت شناسی سرمایه‌هایی هستند که در سطح ملی و بین‌المللی می‌توانند خدمات شایانی ارائه دهند.

وی افزود: 7.3 میلیون دختر نوجوان در جهان باردار می‌شوند و بچه به دنیا می‌آورند که از این تعداد 2 میلیون نفر زیر 14 سال هستند.

رئیس دانشگاه تهران آمار منتشر شده در رابطه با فوت مادران زیر 14 سال را در جهان تکان دهنده عنوان کرد و افزود: باید با کمک متخصصان راهکارهایی مثل تداوم ادامه تحصیل برای این مادران در نظر گرفته شود.

وی اظهارداشت: هرچند مردم فقیر و کشورهای در حال توسعه این مشکل را دارند اما در کشورهای پیشرفته هم معضل بارداری در سنین نوجوانی به چشم می‌خورد.

رهبر اذعان داشت: آمریکا دارای بالاترین آمار بارداری نوجوانان است. این آمار طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بارداری‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک سوم دختران آمریکایی قبل از بیست سالگی باردار می‌شوند یعنی هر 48 ثانیه یک دختر نوجوان فرزندی به دنیا می‌آورد.

وی تصریح کرد: متأسفانه بارداری در سنین نوجوانی در آمریکا عادی نشان داده شده است.

رهبر اضافه کرد: فقر تنها عامل این معضل نیست، بی‌تردید یکی از نیرومندترین غرایض نیروی جنسی است که از ابتدای تولد به صورت نهفته در انسان به ودیعه گذاشته شده و در دوران نوجوانی شکفته می‌شود و تمام رفتار انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

رهبر اظهارداشت: اگر سیاستمتداران و محققان منطبق بر فطرت انسانی این غریزه را کنترل کنند تا حدی می‌توانند مشکل را برطرف کنند.

وی اذعان داشت: یکی از افتخارات معاصر غرب، آزادی جنسی است، انقلابی که اولین و پیشترین قربانیان آن را زنان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه تهران، گفت: سقط جنین و مشکلات روحی صدمات این انقلاب جنسی است که طی 3 دهه گذشته جامعه آمریکا را در بر گرفته است.

وی افزود: هدف از انقلاب جنسی نشاط از طریق غریزه جنسی بوده که اکنون نتیجه‌ای جز یأس و پریشان‌حالی باقی نگذاشته است. متأسفانه امروز دخترانی که به مدرسه می‌روند نیز دچار چنین مشکلی شده‌اند.

وی بار دیگر با تأکید بر در نظر گرفتن عوامل اجتماعی، گفت: باید عمیق‌تر بیندیشیم چرا که فقر تنها عامل بارداری در سنین نوجوانی نیست، دختران نوجوانی که دچار این مشکل می‌شوند از خانواده‌های فقیری هستند که توسط متمولان مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: فقط آنهایی که از مبنای اخلاقی قوی برخوردارند و خانواده و اراده‌ای قوی دارند می‌توانند از پیامد منفی این موضوع مصون بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha