سلامت نیوز : نتایج یک بررسی تازه در چین تایید می‌کند که طی دهه گذشته نرخ ابتلا به سرطان ریه در پکن، پایتخت این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ طبق آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری دولتی این کشور شینهوا در این دوره زمانی نرخ رشد موارد ابتلا به سرطان ریه بیش از 50 درصد بوده است.

به گفته مقامات درمانی پکن، استعمال سیگار اولین علت ابتلا به سرطان ریه در مردم این شهر است اما کارشناسان سلامت تاکید دارند که آلودگی هوا نیز یک عامل مهم و فزاینده در تشدید این وضعیت است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش اخیر خود تخمین زده است که آلودگی هوا سالانه جان میلیون‌ها تن را می‌گیرد.

در بررسی‌های جدید اداره سلامت پکن آمده است: آمار موارد ابتلا به سرطان ریه در سال 2002 میلادی به ازای هر 100 هزار نفر 39.56 مورد بوده در حالی که در سال 2011 میلادی به رقم 63.09 مورد رسیده است.

مقامات درمانی پکن معتقدند که سرطان ریه به نوع سبک زندگی مرتبط است و استعمال سیگار در رتبه نخست عوامل قرار دارد. با این حال در گزارشی که ماه گذشته سازمان جهانی بهداشت در مورد ارتباط بین آلودگی هوا و نرخ ابتلا به بیماری‌های مختلف منتشر کرد تاکید شده که تنفس در حجم بالای ذرات معلق و آلاینده‌های هوا سالانه در جهان به مرگ زودرس 3.2 میلیون تن می‌انجامد و به کشته شدن بیش از 200 هزار تن بر اثر ابتلا به سرطان ریه منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha