یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 86430

سلامت نیوز : کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین از بهبودی 50 درصدی کودکان دارای اختلال رشد و کم وزن استان قزوین نسبت به سال گذشته خبر داد.

نوروزعلی عزیزخانی در گفت‌وگو با (ایسنا) توضیح داد: سال گذشته در استان قزوین، تعداد 183 کودک دچار اختلال رشد و 54 کودک دچار کم وزنی شدید بوده‌اند که با پایان اجرای برنامه طرح تأمین یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، تعداد این کودکان به 110 نفر کاهش یافته است که این آمار بهبود حدود 50 درصدی این کودکان را نشان می‌دهد.

وی افزود: این طرح همچون سال‌های گذشته در مهدکودک‌های منتخب استان قزوین از اول آذر 1392 به مدت 130 روز اجرا می‌شود. هنگام آغاز اجرای طرح مذکور، قد و وزن کودکان توسط کارکنان خانه‌های بهداشت اندازه گیری شده و در پایان اجرای طرح نیز این اندازه گیری تکرار می‌شود تا نتایج مورد ارزیابی قرار گیرد.

عزیزخانی عنوان کرد: در این طرح که با همکاری واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اداره کل بهزیستی استان انجام می‌شود، برای سرانه هر کودک مبلغ ده هزار ریال به ازای هر روز اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، روزانه یک وعده غذای گرم مطابق برنامه غذایی تعیین شده توسط مرکز بهداشت با تأکید بر گروه‌های اصلی غذایی به کودکان سه تا شش سال در مهدهای کودک داده می‌شود تا ضمن تأمین بخشی از نیازهای تغذیه‌ای کودکان، در بهبود و ارتقای سطح سلامتی آنان مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha