سلامت نیوز : رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: بارداری عوارض مادری و نوزادی زیادی دارد که باید مراقبت‌های خاصی در نظر گرفته شود. این مشکلات بیشتر در زمینه تغذیه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ ترکستانی گفت: بارداری عوارض مادری و نوزادی زیادی دارد که باید مراقبت‌های خاصی در نظر گرفته شود. این مشکلات بیشتر در زمینه تغذیه است.

وی افزود: بر این اساس وزارت بهداشت سال گذشته میزان سن و تغذیه مادران را تهیه و تدوین و به مراکز بهداشتی ابلاغ کرده است.

ترکستانی تصریح کرد: کم‌خونی مشکل جدی این مادران کم سن است چرا که آنها در سنین رشد هستند.

وی افزود: به دلیل عدم تطابق لگن با رحم احتمال افزایش سزارین در آنها بیشتر است.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت اظهار داشت: وزن کم نوزاد نیز به مسائل تغذیه‌ای برمی‌گردد که پیامد زایمان در سنین نوجوانی است بنابراین باید زایمان ایمن را در این گروه سنی ترویج دهیم.

ترکستانی اذعان داشت: همه مسئولیت حاملگی نوجوانان با وزارت بهداشت نیست، ما در این وزارتخانه تلاش می‌کنیم تا سرویس‌های خوب از نظر زایمان و شیردهی را برای مادران نوجوان و فرزندانشان بوجود آوریم.

وی تصریح کرد: درصدد حذف سیاست‌های تنظیم خانواده نیستیم، چرا که هنوز هم معتقدیم حاملگی‌های پرخطر نباید وجود داشته باشند و این موضوع از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: دیابت و افزایش فشار خون نتیجه بارداری در سنین بالاست، بنابراین وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در جامعه باید هر دو موضوع را مدنظر قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha