دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 86452

می گویند نباید اخبار و کارهای خلافی را که برخی پزشکان مرتکب می شود و حتی گاه افرادی غیر پزشک که به نام پزشک انجام می دهند منتشر کرد چرا که اعتماد بین پزشک و بیمار که مهمترین سرمایه طبیب است، نباید خدشه دار شود، در غیر این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

سلامت نیوز : پزشکان، طبیبان جسم و جان و واسطه لطف و شفاهی الهی هستند، اما چه می شود که گاهی پزشکان وارد عرصه های دیگر از فعالیت می شوند و باعث می شوند، گاهی دیدگاه مردم نسبت به برخی از آنها تغییر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ می گویند نباید اخبار و کارهای خلافی را که برخی پزشکان مرتکب می شود و حتی گاه افرادی غیر پزشک که به نام پزشک انجام می دهند منتشر کرد چرا که اعتماد بین پزشک و بیمار که مهمترین سرمایه طبیب است، نباید خدشه دار شود، در غیر این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. اما در مقابل خیل پزشکان دلسوز و وظیفه شناس افرادی هم هستند که به تجارت و سوء استفاده از نیاز بیماران دردمند  مشغولند، وظیفه رسانه هم ایجاب می کند که چون آینه جامعه به انعکاس برخی از این موارد بپردازد تا شاید روزی راهی برای کاهش این نوع تخلفات پیدا شود.

بیماری که اشتباهی به اتاق عمل رفت

چند روز پیش بیماری 65 ساله که به دلیل انجام عمل جراحی قلب بستری شده بود،پس از گذشت چند روز از عمل جراحیش،توسط کادر پزشکی بیمارستانی تخصصی در تهران،جلوی چشم خانواده نگرانش،مجدداً به اتاق عمل رفت تا بر اساس معاینات انجام شده،مایع جمع شده در اطراف قلب و ریه اش را تخلیه کنند.

خانواده بیمار بسیار نگران که چرا چند روز بعد از عمل اول دوباره بیمارشان را برای عمل به اتاق جراحی آورده اند. بیمار بخت برگشته دوباره بیهوش شد و آزمایش نمونه برداری نیز از وی انجام شد، آنجا بود که معلوم شد، بیماری که باید در  این ساعت  عمل می شده، او  نبوده، بلکه بیمار تخت بغلی  بستری شده در بیمارستان بوده است و پرسنل بیمارستان به اشتباه بیمار تخت کناری را روی تخت اتاق عمل خوابانده اند.

پزشک تقلبی

اتفاق عجیب دیگر اینکه در حوالی میدان انقلاب تهران،ساختمانی با سر در به ظاهر پزشکی وجود دارد.این ساختمان که رفت و آمد زیادی هم به آن می شود توسط فردی به ظاهر پزشک اداره می شود که نه تابلوی پزشکی دارد و نه پروانه کار.

جالب اینکه بیمارانی هم که به آنجا مراجعه می کنند اغلب خواستار درمانهای غیردارویی و طب سنتی هستند.

روی تابلوی ورودی محل کار این پزشک غیر پزشک نوشته شده است، تغذیه و رژیم درمانی اما اسمی از نام پزشک یا تخصص وی نیست، بیماران زیادی نزد وی مراجعه می کنند و مطب  او خیلی شلوغ است. او برای مراجعانش داروهای فله ای که خود تدارک دیده تجویز می کند و کیسه های پر از قرص و دوا را با تعرفه ای که خودش تعیین کرده به دست آنها می دهد.در مواردی هم که نیاز به نسخه باشد، بیماران را به اتاق بغل ارجاع می دهد، فرد دیگری که احتمالاً شماره نظام پزشکی دارد، فشار خون بیمار را می گیرد و نسخه از قبل آماده، او را مهر می کند و خداحافظ.

زیرمیزی آن هم از نوع پدرانه

در مطب یک جراح متخصص زیبایی در حوالی منطقه 8 تهران،زمانی که بیمار برای انجام جراحی سینه از پزشک خود می خواهد که دستمزد کمتری بگیرد،پزشک قبول نمی کند و می گوید این رقم بالایی نیست.

اما پس از مدتی که دلش به رحم می آید در کمال ناباوری می گوید به دلیل هم اسم بودن بیمار با دخترش،به جای 3 میلیون،2 میلیون تومان بده!

بیمار را راحت بگذارید تا بمیرد

در اتفاق دیگری،یک متخصص طب سالمندی زمانی که برای معاینه بیماری 60 ساله به منزل وی مراجعه می کند پس از انجام یکسری معاینات در مقابل این سالمند و خانواده اش می گوید دیگر توقعی از این فرد نداشته باشید چون توانی برایش نمانده و باید همین طور با او کنار بیایید تا بمیرد.

این در حالی است که به گفته خانواده بیمار،این سالمند به دلیل دیابت دچار زخم بستر شده بود و ساعاتی بعد به دلیل افزایش ناگهانی قند خون توسط ماموران اورژانس به بیمارستان برده شد. به گفته خانواده این بیمار متخصص طب سالمندی که خانواده بیمار روزها منتظر بودند تا از سفر بازگردد بدون انجام یک معاینه کامل و تجویز دارو برای درمان زخمهای این بیمار دیابتی، حتی از دادن  یک برنامه غذایی رژیمی با توجه به قند خون بالایش نیز دریغ کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha