سلامت نیوز : در حالی که طی ماه های گذشته از کمبود واکسن فلج اطفال در مراکز درمانی خبرهایی به گوش می رسید و مردم ازنبود آن برای کودکان خود ابراز نگرانی می کردند، روزنامه خراسان با پی گیری های متعدد با اظهارنظر مسئولان مبنی بر وجود این واکسن به اندازه کافی در کشور روبه رو می شد. شنبه گذشته (8.18) نیز دکتر گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در گفت وگو با خراسان هر گونه کمبود واکسن فلج اطفال در کشور را رد کرد و گفت: در طول ۷ ماه گذشته شاهد کمبودهایی در مورد تأمین واکسن مورد نیاز برای واکسینه کردن کودکان ایرانی در برابر ویروس فلج اطفال بودیم که در حال حاضر، با پی گیری های انجام شده و واردات واکسن مورد نیاز، در زمینه تأمین واکسن فلج اطفال در کشور مشکلی وجود ندارد.

اما حتی پس از انتشار این خبر، گلایه های مردمی مبنی بر کمبود واکسن در مراکز بهداشت هم چنان ادامه دارد و طی تماس های تلفنی با روزنامه، در خصوص پاسخ منفی اغلب مراکز درمانی ابراز نگرانی می کنند.مادری در تماس با خراسان از مراجعه به مرکز بهداشت طی هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: در این مرکز به من گفته اند هر وقت واکسن رسید با شما تماس خواهیم گرفت.مادر دیگری می گفت: برای واکسن دخترم به یک مرکز بهداشت مراجعه کردم اما به دلیل نبود واکسن، شماره تلفن مرا گرفتند تا زمانی که واکسن رسید برای مراجعه مجدد به من اطلاع دهند. پیگیری خبرنگار ما از تعدادی از مراکز بهداشت مشهد و تهران نیز حاکی است که کمبود واکسن در برخی از مراکز وجود دارد. یکی از کارکنان یک مرکز بهداشتی در مشهد عنوان کرد که واکسن فلج اطفال ندارند و زمانی که واکسن را دریافت کردند به والدین اطلاع می دهند.

در مرکزی دیگر موجودی واکسن تنها ۲ ویال عنوان شد. پیگیری ها از ۳ مرکز بهداشت تهران نیز از وجود واکسن تنها در یک مرکز بهداشت حکایت داشت. اما اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر ورود یک میلیون دوز واکسن فلج اطفال به کشور و ورود ۳ میلیون دوز دیگر تا ۲ هفته آینده، مهر تأییدی بر کمبودهایی است که بسیاری از والدین در مراجعه به مراکز درمانی برای واکسینه کردن فرزندان شان با آن مواجه بوده اند.به گزارش فارس دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دیروز در حاشیه یک برنامه خبری، در پاسخ به سوالی در خصوص کمبود برخی واکسن ها از جمله واکسن فلج اطفال در کشور گفت: این مشکل برطرف شده و یک میلیون دوز واکسن فلج اطفال وارد کشور شده است و ۳ میلیون دوز دیگر نیز تا ۲ هفته آینده وارد کشور می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha