سلامت نیوز :  یک نماینده مجلس با عنوان این مطلب که شاخصهای سلامت در برخی نقاط کشور نگران کننده است، اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی بودجه پیشنهادی دولت در بخش سلامت را تصویب می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ غلام‌محمد زارعی در پاسخ به این سئوال که برای تصویب بودجه سلامت در سال 93 چه اقداماتی انجام خواهید داد، اظهارداشت: بخش سلامت به هر شکل ممکن مورد حمایت است زیرا خدمات این حوزه از نیازهای روزانه و همیشگی مردم است.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت یک نیاز جدی و حیاتی در جامعه است، افزود: گستردگی خدمات بهداشت و درمان از خانه‌های بهداشت گرفته تا بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی و تزریق به موقع اعتبارات همواره خدمات در سطح رضایت‌بخشی ارائه شوند.

این نماینده مجلس گفت: شاخصهای سلامت در برخی نقاط کشور نگران کننده است که بهبود آن‌ها بودجه و برنامه‌ریزی می‌خواهد.

وی تصریح کرد: بهبود شاخصهای سلامت و خدمات این حوزه مورد اهتمام دولت است که در این راستا، مجلس نیز همگام با دولت، برای بهبود این شاخصها گام بر می‌دارد.

زارعی با اشاره به انتظار مجلس از دولت در حوزه سلامت ادامه داد: از دولت انتظار می‌رود که در سطوح مختلف سلامت در مناطق مختلف جغرافیایی به ویژه نقاط کمتر برخوردار، تعادل ایجاد کند تا استان‌های محروم نیز بتوانند خود را به حد متوسط برسانند.

وی پیش‌بینی و ارائه یک بودجه مناسب و همه‌گیر و توجه به بخش‌های مهمی چون حوزه سلامت را از دیگر انتظارات نمایندگان از لایحه بودجه 93 خواند و ابراز داشت: همه نمایندگان مجلس نیز در این زمینه باید با یک نگاه حمایتی به تصویب بودجه لازم در بخش بهداشت و درمان کمک کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از همه ظرفیتها استفاده خواهیم کرد که بودجه پیشنهادی دولت در حد امکان تصویب شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: بدون شک هر بودجه‌ای که به بهبود وضعیت مردم و رفاه آن‌ها کمک کند مورد حمایت قاطع نمایندگان به ویژه مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد است و در بحث بودجه سلامت که از مهم‌ترین مقولات و نیازهای مردم است نیز این حمایت قاطع وجود دارد.

وی در ادامه به تحقق بودجه و عملیاتی شدن برنامه‌ها اشاره و تصریح کرد: یکی از بحثهای مهم‌ تحقق بودجه‌ها است که دراین زمینه هم باید تلاش و کمک کنیم.

زارعی تخصیص نهایی بودجه امسال را قابل پیش‌بینی ندانست و گفت: با این وجود ولی تلاش خواهیم کرد این تخصیص بودجه به ویژه در حوزه سلامت به حدود 60 درصد برسد.

وی اظهار امیدواری کرد: در بودجه سال جدید علاوه بر پیش‌بینی‌های کارگشا، بتوان در تحقق بودجه و عملیاتی شدن برنامه‌ها نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha