مطالعات نشان می دهد داروی ایرانی می تواند مانند داروهای ارایه شده در کشورهای پیشرفته اثربخشی داشته باشد و مصرف مصرف داروهای ایرانی تالاسمی عوارض چشمی کمتری برای بیماران دارد.

داروهای ایرانی تالاسمی عوارض چشمی کمتری دارند

سلامت نیوز : یک دکترای اپتومتری گفت: تحقیقات در کشور نشان داده است که مصرف داروهای ایرانی تالاسمی عوارض چشمی کمتری برای بیماران دارد.

دکتر ابراهیم جعفرزاده پور در گفت وگو با ایسنا ، گفت: بیماری تالاسمی یکی از بیماری‌هایی است که در منطقه مدیترانه و کشور ما شیوع نسبتا بالایی دارد که بیماران مبتلا به این اختلال ژنتیکی مجبور به دریافت فرآورده‌های خونی و تزریق خون هستند، رسوب ترکیبات آهن در بافت‌های بدن این افراد منجر به ایجاد اختلالات و نارسایی‌هایی می‌شود.

وی افزود: این افراد مجبور به استفاده از داروهایی هستند که آهن اضافه موجود در بدنشان را دفع کند، دارویی که به این صورت استفاده می شود داروی دسفرال است که به صورت تزریقی و پیوسته باید مصرف شود. مشکلات چشمی و بینایی این بیماران در مطالعات مختلف علمی در سراسر جهان به صورت مشخص ارایه شده است.

جعفرزاده پور تصریح کرد: برخی از کشورهای توسعه یافته با ارایه فرمولاسیونی جدید امکان مصرف برخی داروها به صورت خوراکی و اثربخشی مناسب را به بازار ارایه کرده‌اند، برخی از مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور نیز با تلاش بسیار توانسته نوع خوراکی این دارو را به بازار ارایه نمایند که به نظر می رسد می تواند از مشکلات چشمی و عوارض آن و نیز عوارض بیماری تالاسمی و کنترل آن نقش مهمی را داشته باشد و بسیاری عوارض جسمی که به دلیل داروهای قدیمی می تواند وجود داشته باشد در بیماران مبتلا به تالاسمی به وجود نیاید.

این دکترای اپتومتری اظهار کرد: بنابراین مطالعه‌ای در استان ساری که تالاسمی در آنجا شیوع بالایی دارد انجام شد، مطالعات نشان داد که شرایط بینایی و چشمی افرادی که از داروهای خوراکی ایرانی استفاده می‌کنند شرایط مناسبی را از نظر حساسیت کانتراست نشان می‌دهد. به این ترتیب می توان امیدوار بود که بتوان با معاینات چشمی منظم و موثر و به موقع از عوارض چشمی این بیماری جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می دهد داروی ایرانی می تواند مانند داروهای ارایه شده در کشورهای پیشرفته اثربخشی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha