دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 86487
سلامت نیوز : به عقیده‌ی محققان مصرف سیر و پیاز بیشتر یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های مقابله با آرتروز است.نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد خانم‌هایی که سبزیجات به ویژه سیر و پیاز بیشتری مصرف می‌کنند کمتر در معرض آرتروز در مفاصل پایشان قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ به عقیده‌ی محققان مصرف سیر و پیاز بیشتر یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های مقابله با آرتروز است.

در این پژوهش محققان هزاران زن بین 46 تا 77 سال را تحت نظر گرفتند. به ویژه اینکه در این پژوهش خانم‌های دوقلویی بودند که از سن 9 سالگی تحت نظر این پژوهشگران قرار داشتند.

قرار بود این خانم‌ها جزئیات عادت‌های غذایی‌شان را گزارش دهند و هر از گاهی از دست‌ها، زانوها و باسن آن‌ها عکس رادیوگرافی گرفته شود.

هدف و قصد این پژوهش این بود که اولین علائم آسیب‌های مفصلی و آرتروز را شناسایی کنند.

نتایج این پژوهش که در مجله‌ی MBC منتشر شد نشان می‌دهد خانم‌هایی که سبزیجات بیشتری مصرف می‌کردند کمتر در معرض آرتروز قرار گرفتند. این سبزیجات به ویژه شامل سیر، پیاز، موسیر، پیازچه و تره‌فرنگی بوده است.

به عقیده‌ی محققان «آلیسین» موجود در این سبزیجات خواص ضد التهابی دارد و برای همین هم مانند یک محافظ جلوی آسیب‌دیدگی مفاصل را می‌گیرد.

بررسی روی خواهرهای دوقلو این مسئله را روشن کرد که عوامل ژنتیکی تأثیری در ابتلا به این بیماری ندارد و مراقبت و پیشگیری حرف اول را می‌زند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha