سلامت نیوز : سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت:تعطیل کردن پایتخت کشور برای مقابله باالودگی هوا نشان دهنده ضعف کشور است.

موید حسینی صدر درگفتگو باقدس انلاین با بیان این مطلب اظهار کرد:تعطیل کردن آسانترین راه برای مقابله باالودگی هوا است در حالیکه به اعتقاد کارشناسان هر روز تعطیلی غیرمترقبه در پایتخت کشور ضرر1500میلیارد تومانی وارد می کند.

وی افزود:درحال حاضرجامعه این نوع تعطیلات را به عنوان یک نقطه ضعف قلمداد می کند وکشورهای دیگر کشوری را که برای مقابله باالودگی هوا تعطیل می شود را کشوری ناتوان محسوب می کنند چرا که این تعطیلی فقط پاک کردن صورت مساله است.

این نماینده مجلس افزود:آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه پایتخت مشکلات عدیده ‌ای را در حوزه سلامت برای هموطنان ایجاد کرده است اما متاسفانه علی‌ رغم بحرانی بودن وضعیت هوا در کشور، رسیدگی به موضوع آلودگی هوا مورد غفلت واقع شده است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس افزود:البته شاید هنوز زود باشد که از دولت جدید در این باره انتقاد کرد اما باید دولت یازدهم تا سال ایندهبا یک برنامه ریزی منسجم کوتاه وبلند مدت سیاستی اتخاذ کند که گزینه تعطیلی در زمان الودگی هوا گزینه نهایی قلمداد شود.

موید حسینی در خصوص راهکارهای پیشنهادی برای رفع معضل الودگی هوا گفت: حذف سفرهای غیرضرور درون شهری‌، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی‌، توسعه فضای سبز،‌ ارتقای کیفیت سوخت و خودرو،الکترونیکی کردن امور شهری و کارهای فرهنگی از جمله عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا است.

وی افزود:هفته اینده فراکسیون محیط زیست با خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست جلسه برگزار خواهد کرد تا در ان به بررسی وضعیت موجود وبرنامه های آتی بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha