سلامت نیوز :  بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده های هوای تهران نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت کلیه آلاینده ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط غبار محلی است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروه های حساس؛ افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری های قلبی، ریوی و افراد مسن خواهد بود که توصیه می شود افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی ، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

در حال حاضر محدوده ایستگاه‌های پارک قائم منطقه 18 و پارک رازی منطقه 11 از نظر شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون  آلوده ترین مناطق پایتخت هستند و این شاخص در این مناطق روی عدد 125 ایستاده است و 8 ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیز در شرایط سالم و 11 ایستگاه در شرایط ناسالم قرار دارند.

گفتنی است، ایستگاه گلبرگ در منطقه 8 که شاخص ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در این ایستگاه روی عدد 70 است سالم ترین منطقه پایتخت است. 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha