سلامت نیوز : یک پزشک خانواده با اشاره به اینکه ماسک‌های معمولی در هوای آلوده فقط یک ساعت مفید هستند، بر ضرورت مصرف مایعات،سبزیجات و لبنیات تاکید کرد و گفت: بیماران ریوی باید در زمان آلودگی هوا برای تغییرات در مصرف داروهایشان به پزشک مراجعه کنند.

سید محسن مروج در گفت‌وگو با تسنیم، در توصیه‌هایی به مردم به خصوص افرادی که در کلانشهرها با آلودگی هوا مواجه هستند، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی‌ها در زمینه مقابله با آلودگی هوا به صورت مرتب از طریق رسانه‌های تصویری، شنیداری و مکتوب به مردم ارائه می‌شود. بنابراین مهمترین توصیه به مردم به خصوص بیماران قلبی و ریوی آن است که حتی‌المقدور اگر کار ضروری ندارند از تردد در خیابانها در زمان آلودگی هوا به جد خودداری کنند.

وی افزود: افراد در زمان آلودگی هوا سعی کنند کمتر از منزل خارج شوند و اگر برای کار ضروری نیز مجبور هستند در خیابان تردد کنند می‌توانند از ماسک‌های فیلتردار بهره‌مند شوند البته درباره استفاده از ماسک نظرات متعددی وجود دارد زیرا برخی ماسک‌ها مانند ماسک‌های معمولی فقط 30 دقیقه تا یک ساعت مفید هستند و پس از این زمان خود ماسک آلوده می‌شود و مصرف آن مضر خواهد بود ولی استفاده کردن از ماسک مسلماً بهتر از استفاده نکردن آن است. بنابراین بهتر است این نوع ماسک‌ها نیز به راحتی در اختیار مردم قرار گیرد.

این پزشک خانواده ادامه داد: بیمارانی هم که به مدت طولانی دارو مصرف می‌کنند به خصوص بیماران ریوی باید به پزشک خود مراجعه کند زیرا در زمان آلودگی هوا مسلما براساس نظر پزشک معالج شاید تغییراتی در مصرف داروی بیمار صورت پذیرد.

مروج با توصیه به پرهیز از کشیدن سیگار در زمان‌ و مکان‌های آلودگی هوا خاطرنشان کرد: در زمان آلودگی هوا مصرف مایعات فراوان، سبزیجات، میوه‌ها و مرکبات در کنار شیر و لبنیات برای جلوگیری از سرماخوردگی و مقابله با عفونت‌ها بسیار ضروری است و بیماران قلبی و ریوی نیز باید در چنین مواقعی حتماً واکسن آنفلوآنزا و جلوگیری از عفونت ریه را تزریق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha