سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 865

کارشناسان بهداشتی جهان برای شرکت در مراسمی دو روزه به مناسبت روز جهانی جذام در مانیل، پایتخت تایلند گرد آمده اند.

روز جهانی جذام در نقاط مختلف برگزار شد

این در حالی است که مناطقی از جهان که همچنان با مبتلایان به بیماری جذام روبرو هستند نیز روز جهانی جذام (یکشنبه،28 ژانویه) را برگزار کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی می گوید در حال حاضر 200 هزار بیمار جذامی در سراسر جهان به ثبت رسیده اند و آمار موارد گزارش شده در سال های اخیر به شدت کاهش یافته و این بیماری در بسیاری مناطق تقریبا محو شده است.

این بیماری اکنون قابل درمان است و پیشرفت دارو و درمان به ویژه در چهار سال گذشته به این معنا بوده است که هر ساله شمار مبتلایان به این بیماری حدود بیست درصد کاهش می یابد.

داروهایی که در دهه هشتاد میلادی به بازار آمد این امکان را فراهم کرد تا در صورتی که جذام زود تشخیص داده شود، کاملا قابل درمان باشد.

جذام در طول تاریخ بیماری تلقی شده که باعث تغییر شکل ظاهری فرد بیمار می شود. اما با گذشت زمان این نگرش همچنان به قوت خود باقی است و باعث می شود بیماران منزوی شوند.

جین وار، گزارشگر بی بی سی در مراسم مانیل، می گوید تعدادی از شرکت کنندگان در این گردهمایی تلاش دارند این نگرش را تغییر دهند. چهل تن از افرادی که در گذشته به جذام مبتلا بوده اند و درمان شده اند در مانیل گرد آمده اند تا با امضای یک دادخواست خواستار پایان تبعیض علیه مبتلایان به جذام شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha