سلامت نیوز : یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند لازم است از 6 تا 8 ساعت قبل از آن ناشتا باشند، اظهار کرد: باید توجه داشت افرادی که از بیهوشی خارج می‌شوند تا چندین ساعت در راه رفتن و انجام سایر کارها به کمک دیگران نیاز دارند.

دکتر امیدعلی یادگاری در گفت وگو با ایسنا ، درخصوص مراقبت‌های لازم قبل و بعد از بیهوشی اظهار داشت: افرادی که به هر دلیلی لازم است عمل جراحی انجام دهند می‌بایست از 6 تا 8 ساعت پیش از بیهوشی، ناشتا باشند و پس از به هوش آمدن نیز تا بیداری کامل و شروع حرکات روده از مصرف هر نوع خوراکی خودداری کنند.

وی ادامه داد: از حدود 8 تا 12 ساعت بعد از بیهوشی افراد باید از خوردن و نوشیدن بپرهیزند. این مدت در افراد مختلف متفاوت است بویژه بیمارانی که از بیهوشی های طولانی خارج می شوند گاهی لازم است تا 24 ساعت هیچ گونه خوراکی مصرف نکنند.

این متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در پایان با بیان اینکه سرگیجه و بی حالی پس از بیهوشی حالتی طبیعی است که معمولا در همه افراد رخ می دهد، یاداور شد: این مساله پس از بیداری کامل و دفع مواد بیهوشی از بدن مرتفع شده و حال بیمار به حالت عادی برمی‌گردد اما باید توجه داشت افرادی که از بیهوشی خارج می شوند تا حدود 8 ساعت پس از آن، در راه رفتن یا اقدامات مشابه به کمک دیگران نیاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha