سلامت نیوز :  یک گروه پزشکی شامل پنج نفر از فوق تخصصان کلیه و مجاری ادراری (نفرولوژیست) از مراکز درمانی تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی شهرستان ساوه بازدید کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید احمد تارا جراح پیوند کلیه در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگار ایسنا هدف از بازدید را ارتباط با شهرستان ها و سنجش امکانات انجمن‌های کلیوی دانست.

وی افزود: در بین گروه‌های پزشکی با مسوولین و دست اندرکاران خدمت رسانی در عرصه بهداشت فاصله وجود دارد و این بازدیدها برای کم کردن این فاصله‌هاست.

این فوق تخصص کلیه در ادامه با اشاره به ضرورت تهیه منشور حقوقی بیماران کلیوی گفت: این مهم نیازمند مشارکت فعال انجمن حمایت از بیماران کلیوی، نمایندگان بیماران و تصمیم گیران سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه در کشور ما مانند بسیاری از کشورهای دنیا، چند بیماری به عنوان بزرگترین چالش‌های نظام سلامت به شمار می روند، تصریح کرد: بیماری‌های کلیوی در کنار بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت از جمله این بیماری هاست که یکی از دغدغه های نظام سلامت کشور به شمار می رود.

دکتر تارا در پایان خواستار بازنگری در وضعیت بیماران کلیوی و ارائه برنامه های لازم برای برطرف کردن مشکلات آنان به ویژه کمبودهای دارویی آنان شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان ساوه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: انجمن در حال حاضر، 379 بیمار کلیوی دیالیزی و پیوندی و خانواده های آنان، از جمله 95 بیمار دیالیزی و 128 بیمار پیوندی را تحت پوشش قرار داده است.

محمدحسین امیدی افزود: این انجمن با ارائه کمک های مختلف مادی و معنوی به آنان ، سعی در کاستن از رنج‌های جسمی و روحی بیماران این عزیزان و خانواده های آنان و دستگیری مادی و معنوی آنان می کند.

وی با اشاره به ایجاد امکانات مناسب درمانی برای بیماران کلیوی در این شهرستان، افزود: در حال حاضر درمانگاه‌های شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع)، آزمایشگاه حضرت زهرا(س)، درمانگاه حضرت رقیه (س) و مرکز فیزیوتراپی لیزری حضرت علی اصغر(ع) با بهره‌مندی از پزشکان، جراحان و متخصصان مجرب، خدمات درمانی را به صورت رایگان به بیماران کلیوی ارائه می‌کنند و کلیه عواید حاصل از فعالیت این مراکز صرف درمان و کمک به بیماران نیازمند تحت پوشش می‌شود.

امیدی در پایان تامین هزینه‌های سنگین درمانی را از مشکلات جدی بیماران دانست و افزود: مشارکت خیران و کمک و همکاری وزارت بهداشت و بیمه در تامین دارو امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha