دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 86515
سلامت نیوز : پزشکان بر اساس مطالعات جدید خود تاکید کردند که انجام تمرینات ورزشی سبک در دوران بارداری می‌تواند به تقویت رشد مغزی جنین و افزایش هوش نوزاد کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «الیز لابونته لموینه» از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه مونترال دراین‌باره گفت: در این بررسی 18 زن باردار و نوزادان آنها 10 روز پس از تولد تحت آزمایش قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد رشد مغزی نوزادانی که مادرانشان در زمان بارداری ورزش کرده‌ بودند به مراتب کامل‌تر بوده و این نوزادان باهوش‌تر از نوزادانی هستند که مادران آنها در زمان حاملگی ورزش نمی‌کردند.

لابونته لموینه همچنین اظهار داشت: در مطالعات دیگر نیز مزایای کار کردن مادران در دوران بارداری برای سلامت نوزادان آنها ارزیابی شد.

در این مطالعه از 10 زن باردار درخواست شد که سه نوبت در هفته و هر نوبت تنها 20 دقیقه حرکات ورزشی سبک انجام دهند و از هشت زن باردار دیگر درخواست کردند تا در شروع سه ماهه دوم بارداری فعالیت ورزشی نداشته باشند.

پزشکان پس از وضع حمل این زنان فعالیت مغزی نوزادان آنان را زمانی که هشت تا 12 روز داشتند در خواب اندازه‌گیری کرده و روی توانایی مغز آنان در شناخت یک صدای جدید تمرکز کردند.

به گفته این متخصصان مغز نوزادانِ مادرانی که در زمان بارداری فعالیت جسمی و تحرک مناسب داشتند به مراتب قوی‌تر بوده و صداها را با تلاش کمتری شناسایی می‌کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha