سلامت نیوز : دانشیار گروه تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها،آب کافی و شیر در روزهای آلوده توصیه می شود و نباید گرسنه ماند چون جذب ذرات آلوده بیشتر می‌شود.

نسرین امیدوار در گفت‌وگو با فارس، در مورد تغذیه در روزهای با آلودگی هوا گفت: بخشی از عوارض آلودگی هوا به تغذیه مربوط نمی شود بنابراین اگر در چنین روزهایی تماس با هوای آلوده را کم کنیم بهتر است با این حال مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها به خصوص میوه ها و سبزیها در چنین روزهایی بسیار توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف انواع سبزی و میوه‌های رنگی بسیار مفید است چرا که نقش حمایت کننده‌ای دارند.

دانشیار گروه تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: معمولاً در هوای آلوده اگر فرد دچار گرسنگی شود و مواد مغذی را مصرف نکند، فلزات سنگین راحت‌تر وارد بدن وی می‌شود.

وی گفت: بنابراین در مورد کودکان نیز توصیه می‌شود که تماس کمتری با این هوا داشته و غذای کافی دریافت کنند تا مبادا احساس گرسنگی باعث ورود مواد آلاینده بیشتری به بدنشان شود و در عین حال مواد مغذی‌ کافی را نیز مصرف کنند.

امیدوار تأکید کرد: از سوی دیگر مصرف آب کافی در روزهای آلوده هوا بسیار توصیه می‌شود و مصرف روزانه حدود 6 تا 8 لیوان آب در روز لازم است.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: همچنین مصرف شیر در روزهای آلوده هوا به دلیل اینکه مجاری تنفسی را تقویت می‌کند مفید است و قسمت‌های بالایی مجاری تنفسی را پاک کرده و مواد مغذی را به بدن می‌رساند بنابراین مصرف این ماده غذایی در اماکنی که ذرات آلوده هوا زیاد است مانند اطراف کارخانجات توصیه می‌شود.

وی به طور کلی مصرف مایعات را در روزهای آلوده هوا توصیه کرد و گفت: کودکان با مقدار کم آلاینده‌ها زودتر از بزرگان مسموم می‌شوند بنابراین تغذیه مناسب کودکان در این ایام و کاهش تردد آنها در محیط آلوده ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha