سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پیش از این بخش خصوصی خواستار تولید داروهای مشتق از پلاسما در داخل بود اما مسئولان قبلی به این متقاضیان اجازه تولید نمی‌دادند.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، در مورد برنامه سازمان غذا و دارو برای تولید داروهای مشتق از پلاسما در داخل کشور، اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت این است که کشور در تولید داروهای مشتق از پلاسما به خودکفایی برسد و متأسفانه در دوره‌های قبلی به بخش خصوصی اجازه فعالیت داده نشده است و به بخش خصوصی که متقاضی تولید این‌گونه داروها بوده اجازه فعالیت نمی‌دادند.

وی افزود: اگر سیاست دولت درست اتخاذ شود، همین واردکنندگان دارو که مایلند به روند واردات ادامه دهند، می‌توانند به تولید دارو در داخل کشور علاقه مند شوند. کما اینکه اکنون واردکنندگان بزرگ دارو در کشورمان در حوزه تولید نیز مشغول هستند و ما کارخانه‌های داروسازی متعددی داریم که سرمایه‌گذاریش توسط واردکنندگان دارو انجام می‌شود.

دیناروند به سیاست‌های جدید وزارت بهداشت در این حوزه اشاره کرد و گفت: سیاست جدید وزیر بهداشت این است که به بخش خصوصی میدان دهد و مطمئناً تا پایان دوره 4 ساله شاهد تولید داروهای مشتق از پلاسما در داخل خواهیم بود.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد مزایای تولید این داروها در داخل گفت:‌ صرف‌نظر از صرفه‌جویی‌های ارزی، امنیت و دسترسی آسان به داروهای مهم با قیمتی ارزانتر نسبت به مشابه خارجی امکان‌پذیر خواهد شد و در عین حال ظرفیتی برای اشغال ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha