احساس سنگینی در سینه، سوزش چشم و سرفه ازجمله مشکلاتی است که در شرایط آلودگی هوا بروز می کند و افراد باید درصورت مشاهده این علایم به پزشک مراجعه کنند.

احساس سنگینی در سینه و سوزش چشم در شرایط آلودگی هوا جدی گرفته شود
سلامت نیوز : رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: احساس سنگینی در سینه، سوزش چشم و سرفه ازجمله مشکلاتی است که در شرایط آلودگی هوا بروز می کند و افراد باید درصورت مشاهده این علایم به پزشک مراجعه کنند.

دکتر ˈایرج خسرونیاˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کودکان و سالمندان یکی از آسیب پذیرترین گروه ها در برابر آلاینده های محیطی هستند و در زمان آلودگی هوا مشکلاتی مانند سرفه، احساس سنگینی در سینه و سوزش چشم در آنها شایع تر می شود.

وی افزود: از آنجایی که کودکان، سالمندان و مجروحان شیمیایی جنگی در مقابل آلودگی هوا نسبت به سایر افراد آسیب پذیرترند، در شرایط آلودگی نباید از خانه خارج شوند و در صورت اجبار باید از ماسک های فیلتردار استفاده کنند.

فوق تخصص بیماری های داخلی اظهار داشت: این دسته از افراد درصورت ضرورت برای خروج از خانه باید سعی کنند مدت زمان کمی در معرض آلودگی قرار گیرند و به سرعت به خانه و یا محیط های سرپوشیده بازگردند.

خسرونیا در مورد افراد دارای مشکلات ریوی تنفسی و مجروحان شیمیایی گفت: نصب سیستم تصفیه هوا در منازل برای افراد دارای مشکلات ریوی، تنفسی و مجروحان شیمیایی در شرایط آلودگی هوا کمک کننده است.

وی افزود: افراد دارای بیماری های زمینه ای قلبی، عروقی، آسم و آلرژی های مزمن علاوه بر این که در شرایط آلودگی هوا نباید از منزل خارج شوند، باید از دستگاه تصفیه هوا نیز در منزل استفاده کنند.

فوق تخصص بیماری های داخلی اظهارداشت: سیستم های تصفیه هوا بر روی دریچه کولر نصب می شود و هوا را از طریق راه کولر کشیده و با فیلترهایی که دارد پس از تصفیه به داخل منزل هدایت می کند.

خسرونیا گفت: نصب این سیستم ها می تواند تا حد زیادی به رفع مشکلات ریوی و تنگی نفس به مبتلایان به بیماری های حاد ریوی کمک کند.

فوق تخصص بیماری های داخلی یادآور شد : مصرف سبزی و میوه های تازه، مایعات فراوان، شیر و سایر محصولات لبنی و پرهیز از انجام ورزش، پیاده روی، کارهای سنگین و کوهنوردی در شرایط آلودگی هوا برای تمام افراد جامعه ضروری است.

وی گفت: با این حال در صورتی که فردی دچار مشکلات ریوی شود باید به سرعت به پزشک مراجعه کند و در نخستین اقدام از کپسول اکسیژن برای رفع مشکل وی استفاده شود.

هوای تهران اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد و کمیته اضطرار آلودگی هوا مهدهای کودک، مدارس پیش دبستانی و ابتدایی سراسر تهران به جز مناطق دماوند و فیروزکوه را در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه ( 19 تا 21 آبان ماه تعطیل اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha