سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه‌اندازی پیشرفته‌ترین مرکز آموزشی پژوهشی درمانی تصویربرداری شرق کشور در آینده نزدیک در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمود شبستری گفت:‌ مرکز پیشرفته تصویرداری با سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی بخش خصوصی تا شش ماه آینده در یکی از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز به منظور ارتقاء خدمات تصویربرداری و پاراکلینیک به مجاوران و زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ در این مرکز تجهیزات و دستگاه‌های فوق پیشرفته از جمله پت سی تی، پت سی تی اسپکت، پت ام ار ای و پت مام (pet-ct،pet-ct-spect، pet-MRI PET-MOM) و دستگاه جانبی آب سنگین cyclotron راه‌اندازی می‌شود.

شبستری خاطرنشان کرد: ‌با راه‌اندازی این مرکز، دانشگاه علوم پزشکی مشهد دومین مرکز پیشرفته کشور پس از تهران در این زمینه خواهد بود.

همچنین در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد دستور ساخت بزرگترین و متمرکزترین آزمایشگاه حیوانات (animals lab) را در پردیس دانشگاه صادر کرد.

بر این اساس این آزمایشگاه به منظور انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده‌های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پیراپزشکی در مدت دوماه ساخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha