به دیگران کمک کنید در حالی که به خودتان کمک می کنید...

فوائد شگفت انگیز  داوطلب بودن در کارها
سلامت نیوز: به دیگران کمک کنید در حالی که به خودتان کمک می کنید...

با زندگی پر مشغله امروز، معمولا زمانی براید اوطلب بودن وجود ندارد.با این حال، مزایای داوطلبانه کار کردن بسیار زیاد به شما، خانواده تان، و جامعه خود باز می گردد.

انتخاب فعالیت داوطلبانه درست، می تواند به شما در پیدا کردن دوستان، رسیدن به جامعه، یادگیری مهارت های جدید، و حتی پیشرفت حرفه ای شما کمک کند. فرد داوطلب همچنین می توانید به حفاظت از سلامت ذهنی و فیزیکی خود کمک کند.

مزایای داوطلب شدن



1-داوطلب شدن شما را به دیگران متصل می کند


یکی از مزایای بهتر شناخته شده داوطلب تاثیر بر جامعه است. داوطلبان اغلب مانند چسب که یک جامعه با هم نگه می دارد عمل می کنند. داوطلب بودن به شما اجازه می دهد به جامعه متصل شوید و آن را جای بهتری برای زندگی کردن کنید. با این حال، انجام کارهای داوطلبانه یک خیابان دو طرفه است، و آن را می تواند به خود و خانواده خود را به عنوان راهی برای کمک کردن پیشنهاد دهید. اختصاص دادن زمان خود به عنوان داوطلب کمک می کند تا دوستان جدید پیدا کنید، شبکه اجتماعیتان گسترش یابد ، و مهارت های اجتماعی تان تقویت شود.


داوطلب بودن به شنما در افتن دوستان جدید کمک می کند.
یکی از بهترین راه برای پیدا کردن دوستان جدید و تقویت روابط ارتکاب یک فعالیت مشترک با هم است. داوطلب بودن یک راه عالی برای ملاقات با افراد جدید است، به خصوص اگر شما تازه وارد باشید.
داوطلب بودن همچنین به تقویت روابط خود با جامعه و گسترش شبکه حمایت شما، تجمیع شما به عنوان افراد با منافع مشترک، پرداختن به فعالیت های سرگرم کننده می رساند..
داوطلب مهارت های اجتماعی و روابط شما را افزایش می دهد

در حالی که برخی از مردم به طور طبیعی خجالتی هستند و سخت با افراد جدید ارتباط برقرار می کنند داوطلب بودن به شما فرصت تمرین و توسعه مهارت های اجتماعی خود را می دهد، چرا که شما به طور منظم با یک گروه از افراد با منافع مشترک ملاقات می کنید. این حرکت شما راتباطات خارجی را نیز راحت تر می کند.


2 - داوطلب برای ذهن و بدن خوب است


داوطلب بودن مزایای بسیاری برای سلامت روحی و هم جسمی فراهم می کند.
داوطلبی اعتماد به نفس را افزایش می دهد . داوطلبی می تواند افزایش اعتماد به نفس و رضایت از زندگی فراهم خواهد کرد. فعالیت برای خود و جامعه حس موفقیت را ایجاد می کند .
نقش خود به عنوان یک داوطلب نیز می تواند به شما احساس غرور و هویت دهد. و باعث می شود شما در مورد خود و اهداف آیندتان به احساس مثبت تری برسید .


داوطلبی و مبارزه افسردگی .
کاهش خطر ابتلا به افسردگی یکی دیگر از مزایای مهم داوطلبانه است . یک عامل خطر مهم برای افسردگی ، انزوای اجتماعی است. داوطلب شما را در تماس منظم با دیگران نگه می دارد و به توسعه یک سیستم پشتیبانی جامع، که به نوبه خود از شما در برابر استرس و افسردگی هنگامی که شما در حال به چالش کشیدن مشکلات هستید محافظت می کند .


داوطلب کمک می کند تا جسم شما سالم باقی بماند .
داوطلبی برای سلامتی خود را در هر سنی خوب است ، اما آن به ویژه در افراد مسن مفید است .
مطالعات نشان داده اند که کسانی که داوطلب هستند دارای میزان مرگ و میر کمتر از کسانی که داوطلب نمی شوند هستند . داوطلبی، کاهش علائم درد مزمن و یا بیماری های قلبی را نیز نشان داده اند .



3 - داوطلبی به پیشبرد زندگی حرفه ای تان کمک می کند.



اگر شما با توجه به حرفه ی جدیدتان ، داوطلبانه عمل کنید به شما در شناسایی ننطقه جدید و افراد جدید در این زمینه کمک می کند. حتی اگر شما در حال برنامه ریزی برای تغییر شغل باشید ، داوطلبانه عمل کردن به شما این فرصت را می دهد که مهارت های مهم مورد استفاده در محل کار، مانند کار گروهی، ارتباطات ، حل مسئله، برنامه ریزی پروژه ، مدیریت کار ، و سازمان را تمرین نمایید و این باعث می شود شما در کار جدید احساس راحت تری کنید وقتی قبلا در فعالیت داوطلبانه موقیت را تجربه کرده اید .


داوطلب بودن به شما تجربه حرفه ای می دهد.
داوطلب به شما فرصت تجربه شغل جدید بدون تعهد دراز مدت را می دهد و این یک راه عالی برای به دست آوردن تجربه در زمینه های جدید است . در برخی از زمینه ها ، شما می توانید به طور مستقیم در یک سازمان به ی کارجدید علاقه مند شوید که قبلا به آن علاقه مند نبودید .به عنوان مثال داوطلب ، اگر شما علاقه مند در پرستاری هستید، شما می توانید در یک بیمارستان یا خانه سالمندان داوطلب شوید .


داوطلبی مهارت های شغلی ارزشمندی به شما می دهد.
این به آن معنا نیست که اگر شما به کار داوطلبانه نپرداخته اید مهارت اساسی ندارید بلکه در فعالیت های داوطلبانه آموزش های گسترده داده می شود . به عنوان مثال، شما می توانید تبدیل به مشاور بحران حرفه ای شوید زیرا به کار داوطلبی برای پناهگاه زنان پرداخته اید و یا یک مورخ تاریخ هنر خوب زیرا وقت خود را به عنوان یک مدرسه موزه داوطلبانه گذرانده اید.

داوطلب نیز می تواند به مهارت های موجود شما در استفاده به نفع خود و جامع بیشتر کمک کند.


4-داوطلبی لذت و تحقق برای شما به ارمغان می آورد.


داوطلب شدن راه سرگرم کننده و آسان برای کشف علایق و احساسات شما است. انجام کار داوطلبانه معنی دار و جالب می تواند آرامش بخش باشد وفرار از روزمرگی محل کار، مدرسه، یا تعهدات خانوادگی باشد. داوطلبی همچنین تجدید خلاقیت، انگیزه، و چشم انداز فراهم میکند.

بسیاری از مردم به منظور ایجاد زمانی برای سرگرمی در خارج از کارداوطلب می شوند.

دستاورد های دیگر داوطلب بودن

شما وقت با ارزش خود را در فعالیت داوطلبانه اهدا میکنید ، پس مهم است که لذت ببرید و بهره مند شوید و مهم است که شما در فعالیت مناسب خودتان داوطلب شوید تا ارتباطات موثر تری داشته باشید.

سوال بپرسید: شما باید از اینکه کار مناسب شما باشد و شما را به هدفتان برساند مطمئن شوید. از صحبت ها مطمئن شوید.


اطمینان حاصل کنید که شما از انچه مورد انتظار است مطمئن هستید : قبل از شروع، مطمئن شوید که شما راحت با سازمان ، آنچه انتظار دارند و تعهدات ارتباط برقرار کرده اید . با کار های کوچک تعهد خود را بسنجید.
انعطاف پذیر باشید .

برای ایجاد یک تغییر نترس : اگر آنچه پیش می رود مطابق انتظار شما نبود صحبت کنید . خود را به زور متناسب نکنید. به سازمان در موردتغییر نگرشتان بگویید و یا حتی فعالیتتان را تغییر دهید .

خودتان لذت ببرید: مهمتر از همه این است که، مطمئن شوید شما سرگرم شده اید و بهترین تجارب داوطلبانه داشته اید و هر دو داوطلب و سازمان سود برده اند. اگر شما لذت نمی برید از خودتان بپرسید چرا؟. آیا مشکل از وظیفه محوله به شماست؟ آیا با افراد همکار مشکل دارید؟ آیا از تجربه در جای جدید ناراحت هستید؟


آنچه باعث ناراحتیتان می شود را بیابید تا بتوانید در ادامه موفق تر عمل نماید.
منبع: سایت روان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha