رییس نظام پزشکی تهران بزرگ از تشکیل کمیته‌ای جهت پیگیری هماهنگی میان وزارت ارشاد و نظام پزشکی به منظور جلوگیری از انتشار تبلیغات کاذب و غیرواقعی پزشکی که گاها از سوی غیرپزشکان نیز مطرح می‌شود، خبر داد.

تبلیغ‌های کاذب پزشکی از سوی غیرپزشکان/وزارت ارشاد با نظام پزشکی هماهنگ شود
سلامت نیوز: رییس نظام پزشکی تهران بزرگ از تشکیل کمیته‌ای جهت پیگیری هماهنگی میان وزارت ارشاد و نظام پزشکی به منظور جلوگیری از انتشار تبلیغات کاذب و غیرواقعی پزشکی که گاها از سوی غیرپزشکان نیز مطرح می‌شود، خبر داد.

دکتر علی اصغر پیوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم نظارت بر تبلیغات جامعه پزشکی گفت: معتقدیم جامعه پزشکی نباید مانند سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر ... تبلیغ داشته باشند. پزشکان باید با عملکرد و کارشان، تبلیغی واقعی از خود داشته باشند.

وی افزود: اما برای تبلیغات جامعه پزشکی نیز اصول اولیه‌ای وجود دارد؛ به این ترتیب که اگر پزشکی بخواهد خود را معرفی کند عنوان و مدارک خود را به نظام پزشکی تحویل می‌دهد و بر اساس چارچوب‌های موجود در صورت تایید تبلیغ، می‌تواند در بروشورهای مجاز تبلیغات خود را به چاپ رساند. البته ما معتقدیم هر چه تبلیغات جامعه پزشکی کاهش یابد بهتر است و فضا با آرامش بهتری پیش می‌رود.

پیوندی در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات غیر قانونی از سوی برخی پزشکان نیز گفت: بی‌تردید چنین مواردی وجود دارد. در این زمینه لازم است که وزارت ارشاد با نظام پزشکی هماهنگ شود. اگر این دو نتوانند با یکدیگر هماهنگ عمل کنند، مجوزهایی که وزارت ارشاد به برخی مجلات می‌دهد ممکن است تبلیغاتی داشته باشند که مورد قبول نظام پزشکی نباشد.

وی در این باره افزود: کمیته‌ای این موضوع را پیگیر است که هماهنگی میان وزارت ارشاد و نظام پزشکی اتفاق افتد و به این ترتیب بتوانیم از انتشار مطالب کاذب، غیرواقعی و گاها غیرپزشک جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha