سلامت نیوز: جراح و دندانپزشک کودکان گفت: سیستم استفاده از روکش دندان شیری با روکش دندان دائمی متفاوت است و در S.S.CROWN نیاز به قالب‌گیری نیست و کار در حد یک جلسه‌ مراجعه به دندانپزشک کودک قابل انجام است.

پریسا مهراشتیاق در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: روکش مخصوص دندان‌های شیری که اصطلاحاً‌ S.S.CROWN نامیده می‌شود روکش فلزی از پیش شکل داده شده‌ای است که برای درمان دندان‌های شیری به شدت تخریب شده استفاده می‌شود.

جراح و دندانپزشک کودکان گفت: کارآیی و طول عمر کلینیکی این روکش‌ها بهتر از ترمیم‌های دیگر است که در دندان‌هایی که تاج کلینیکی آنها به شدت پوسیده شده‌اند کاربرد دارد.

مهراشتیاق به مزایای استفاده از روکش دندان شیری اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد اگر از روکش‌ها استفاده نکنیم مجبور به کشیدن دندان می‌شویم.

این جراح و دندانپزشک کودکان گفت: بسیاری از والدین تمایل کمی به استفاده از روکش‌ها دارند اما باید توجه داشت که در صورت صلاحدید دندانپزشک کودکان باید از این درمان استفاده کرد تا دندان شیری ترمیم شده تا درآمدن دندان دائمی، کارآیی و عمر لازم را داشته باشد.

مهراشتیاق با بیان این مطلب که سیستم استفاده از روکش دندان شیری با روکش دندان دائمی متفاوت است، گفت: در S.S.CROWN نیاز به قالب‌گیری نیست و کار در حد یک جلسه‌ مراجعه به دندانپزشک قابل انجام است.

جراح و دندانپزشک کودکان گفت:‌ رنگ این قالب نیز با روکش دندان دائمی متفاوت است و به رنگ فلزی است که در اندازه‌های مختلف به صورت پوسته‌ای با دندان تطابق داده می‌شود.

مهراشتیاق تصریح کرد: هنگامی که کودک به طور منظم به دندانپزشک مراجعه نمی‌کند و بهداشت خانگی قابل قبولی نیز ندارد این روکش پوشش کاملی را دور دندان فراهم می‌کند و در دندان کودکی که مستعد پوسیدگی است جنبه حفاظتی ایفا می‌کند.

این جراح و دندانپزشک کودکان افزود: پس از روکش توصیه می‌شود که تا 2 ساعت کودک چیزی نخورد و بلافاصله پس از اتمام کار روکش در دندانپزشکی، از داروی مسکن در منزل استفاده شود.

وی افزود: درد حاصله پس از اتمام بی‌حسی، درد تیز و شدیدی است که کاملاً‌ طبیعی است و ممکن است تا چند روز ادامه یابد بنابراین استفاده از داروهای مسکن الزامی است.

مهراشتیاق به والدین توصیه کرد: محل اتصال روکش با لثه را خوب تمیز نگه دارند و توجه داشته باشند که کودک حتماً مسواک بزند تا التهاب به وجود آمده در لثه از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha