دکتر سیدحسن هاشمی گفت : در راستای برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که به‌ریاست رئیس‌جمهور خواهد بود تصمیمات جدیدی درباره مالیات بر سلامت گرفته خواهد شد .

تصمیمات جدید مالیات سلامت با حضور رئیس‌جمهور
سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری اصلاح مالیات بر سلامت «سیگار و نوشابه» از تصمیمات جدید مالیات سلامت در نخستین جلسه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور رئیس‌جمهور خبر داد.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با توجه به کمبود بودجه در حوزه‌های مختلف دولت از جمله در بخش سلامت، تمرکز در مالیات سلامت چگونه خواهد شد، اظهار داشت: در راستای برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که به‌ریاست رئیس‌جمهور خواهد بود تصمیمات جدیدی درباره مالیات بر سلامت خواهیم داشت.

وی افزود: بر این اساس آقای دکتر ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز چند روز قبل پیگیر تعرفه مربوط به سیگار و نوشابه بودند و به بنده گفتند که یک چیزی نزدیک به هزار میلیارد تومان است که در گذشته دولت این مبالغ را برای کمبودهای سایر بخش‌ها هزینه می‌کرد. این هزار میلیارد تومان تعرفه‌ای است که مربوط به بخش سلامت است زیرا به‌هرحال کسی که سیگار می‌کشد بیمار می‌شود و هزینه‌های بخش سلامت را افزایش می‌دهد و به‌نوعی اگر تعرفه‌ای گذاشته شود باید بتواند بخشی از هزینه‌های سلامت را جبران کند.

وزیر بهداشت با اشاره به افتخارات بخش تحقیقات علوم پزشکی تصریح کرد: درصد قابل توجهی از افتخارات تحقیقاتی کشور مربوط به بخش پزشکی است ولی این در شرایطی است که فقط 10 درصد بودجه تحقیقاتی کشور به بخش پزشکی اختصاص یافته است. اعتبارات وزارت بهداشت در کل کشور معادل نهادهای بسیار معمولی نیز نیست. بنابراین مالیات بر سلامت می‌تواند به ما بسیار کمک کند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما در زمینه مالیات بر سلامت به هیچ عنوان بی‌توجه نخواهیم بود ولی دریافت این مالیات در دست ما نیست و طبیعی است که فقط می‌توانیم مطالبه کنیم و این مطالبه هم در حال انجام است، در حال حاضر هم معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان و کارشناسان امر حداقل برای دو قلم از این کالاها «سیگار و نوشابه» به‌دنبال اصلاح مالیات بر سلامت آنان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha