شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 86646

مصرف مواد غذایی ساده مانند چای و سوپ در هنگام بیماری نیروی بدن را حفظ می کند سوپ مرغ التهاب را نیز کاهش می دهد.

درمان سرما خوردگی با تغذیه مناسب
سلامت نیوز : در فصل سرماخوردگی میزان مراجعه بیماران به مطب دکتر و داروخانه ها نیز افزایش پیدا می کند. اما سوال های زیادی درباره سرماخوردگی و درمان آن وجود دارد که در ادامه مطلب به بخشی از آن پاسخ می دهیم.

بهترین روش تخلیه بینی چیست؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ برای تخلیه بینی روش صحیحی وجود دارد. فین کردن محکم روش نادرستی است که می تواند به گوش درد و بازگشت خلط به سینوس منجر شود. برای رهایی از گرفتگی بینی انگشتان خود را روی یک سوراخ بینی قرار دهید و به آرامی فین کنید.

مصرف مکمل های ویتامین C:اگر چه مصرف ویتامین C از سرماخوردگی پیشگیری نمی کند اما دوران سرماخوردگی بعدی را کوتاه تر می کند. مصرف طولانی مدت و بیش از حد این مکمل به اسهال یا درد معده منجر می شود. بنابراین روزانه از آن مصرف کنید. افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند، قبل از مصرف این مکمل، با پزشک مشورت کنند.

از خوردن امتناع نکنید: برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوآنزا لازم است درست غذا بخورید. حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید، حتماً چیزی بخورید. مایعات فراوان بنوشید تا کمبود آب بدن ناشی از سرفه، احتقان یا تب، جبران شود.

ورزش و آنفلوآنزا:ورزش کردن به طور منظم، سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می دارد و می تواند از آنفلوآنزا پیشگیری کند. ورزش کردن هنگام سرماخوردگی منعی ندارد اما در صورت مشاهده کردن علایم آنفلوآنزا از جمله تب، بدن درد یا سردرد، بهترین کار استراحت است. قبل از شروع یک برنامه ورزشی جدید با پزشک خود مشورت کنید.

راه بهبود سرفه خشک: سرفه خشک را می توان یکی از بدترین علایم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دانست. داروهای «OTC» می تواند در فروکش کردن سرفه موثر باشد. همچنین استفاده از دستگاه مرطوب کننده برای تامین رطوبت لازم پیشنهاد می شود. غرغره با آب نمک ولرم نیز در کاهش التهاب و التیام گلودرد موثر است.

داروهایی که دوران آنفلوآنزا را کوتاه می کند: در صورت مصرف داروهای ضدویروسی می توان دوران بهبود علایم را به مدت یک یا ۲ روز کوتاه تر کرد. مصرف این داروها ناراحتی های مربوط به آنفلوآنزا مانند ذات الریه را نیز کاهش می دهد. این کار به ویژه برای افراد بالای ۶۵ سال که در معرض خطر بالای بیماری های قلبی یا ریوی هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مناسب است.

درمان گوش درد: گرفتگی بینی به گرفتگی گوش منجر می شود که با مصرف قرص های OTC برطرف می شود.

مصرف کدام یک، سرفه را تشدید می کند شکلات یا آب پرتقال؟

مایعات بنوشید اما از نوشیدن آب پرتقال صرف نظر کنید. اگر چه ویتامین C آب پرتقال مفید است اما اسیدهای این نوشیدنی می تواند علایم سرفه را بدتر کند.

مصرف متوالی اسپری های ضد احتقان بینی

این اسپری ها در کاهش ورم بینی و احتقان بسیار موثر است.

چه ماده غذایی برای رفع علایم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است؟

مصرف مواد غذایی ساده مانند چای و سوپ در هنگام بیماری، نیروی بدن را حفظ می کند.برخی محققان نیز معتقدند که سوپ مرغ، التهاب را نیز کاهش می دهد.

چگونه تب را پایین بیاوریم؟

یک حمام آب ولرم، در پایین آوردن تب بدن موثر است. اما اگر شروع به لرزش کردید از آب خارج شوید. اگر آب به اندازه کافی ولرم نباشد، می تواند درجه تب را افزایش دهد. با افزایش مصرف مایعات، کم کردن لباس و خوردن داروهای کاهش دهنده تب مانند استامینوفن یا پروفن می توانید تب را پایین بیاورید. اگر تب بیشتر از ۲ روز ادامه یافت، هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

ترشح بینی

در زمان سرماخوردگی یا ابتلا به آنفلوآنزا، بینی ممکن است ترشح زرد ، سفید یا سبز رنگ داشته باشد. در صورت ادامه یافتن این علایم برای بیش از یک هفته به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر دچار صورت یا دندان درد به ویژه در یک طرف صورت برای بیش از یک هفته شده اید، مراجعه به پزشک الزامی است.

آنفلوآنزا واگیردار است؟

تا ۵روز پس از ظاهر شدن علایم می تواند واگیردار باشد. حتی قبل از اینکه علایم آنفلوآنزا در فردی آشکار شود، امکان انتقال آن به فرد دیگر وجود دارد. پس از فروکش کردن تب، حداقل ۲۴ساعت در منزل بمانید تا بدون مصرف دارو تب فروکش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha