سلامت نیوز : رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اهدای خون سالم داوطلبان به بیماران نیازمند در طرح داوطلبان عاشورایی خبر داد. فرح‌ناز رافع از تمامی اعضا و داوطلبان خواست با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی گفت: به دلیل سرمای هوا و شرایط جوی، حضور مردم برای اهدای خون، کمتر شده و کمبود در ذخایر خونی، احساس می‌شود. به همین مناسبت سازمان داوطلبان در راستای یکی از اهداف خود مبنی بر حمایت از سلامت انسان‌ها و اجرای یکی از برنامه‌های توصیه شده فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، اهدای خون را به عنوان بخشی از خدمات طرح داوطلبان عاشورایی گنجانده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر افزود: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر دارای این تفکر و اندیشه‌اند که هنوز برای خون جایگزینی وجود ندارد و جان و تداوم حیات هزاران بیمار در مراکز درمانی تنها و تنها وابسته به خون‌های اهدایی آنهاست؛ همچنین آنان به اهدای خون به‌عنوان یک امر خداپسندانه، بشردوستانه و مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه برای نجات همنوع خود می‌نگرند.

وی با اشاره به این که خون، جایگزین ندارد و سرمایه و عامل حرکت چرخه مراکز انتقال خون در هر کشوری از رگ اهدا‌کننده تا رگ بیمار، تنها اهدا‌کنندگان آگاه و آموزش‌دیده و سالم جامعه هستند، افزود: بهتر است داوطلبان اهدای خون را به روزهای خاص مثل تاسوعا و عاشورا محدود نکنند.

به گفته رافع در بازه زمانی شش ماهه نخست امسال، داوطلبان در اقدامی خداپسندانه 47 هزار و 43 واحد خون معادل ارزش ریالی فراتر از 173 میلیارد و 59 میلیون و 426 هزار ریال به بیماران نیازمند اهدا کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha