سلامت نیوز : یک متخصص ریه با بیان اینکه قرار گرفتن افراد در محیط سرد می تواند زمینه ساز ابتلا به عفونت تنفسی باشد، توصیه کرد: افراد تا حد ممکن از قرار گرفتن در محیط‌های سرد خودداری کنند.

دکتر علی معینی در گفت وگو با (ایسنا) ، ورود باکتری، ویروس، قارچ و نیز عفونت‌های انگلی به بدن را موجب ایجاد عفونت در قسمتهای مختلف دستگاه تنفسی عنوان کرد.

به گفته معینی عفونت تنفسی می تواند از راه های هوایی شروع شده و به کیسه هوایی ختم شود و علاوه بر اینها فضای داخلی قفسه سینه و پرده جنب را نیز گرفتار کند.

این متخصص ریه، سه علامت سرفه، خلط و تب را شایعترین علائم وجود عفونت تنفسی عنوان کرد و افزود: علاوه بر اینها در موارد شدید عفونت امکان ایجاد تنگی نفس نیز وجود دارد.

معینی با بیان اینکه عفونت ریه (پونومونی) بعد از بیماریهای قلبی و عروقی، تصادفات و بیماریهای مغزی، چهارمین علت مرگ و میر در دنیا به شمار می رود، پیشگیری را در زمینه این بیماری دارای اهمیت بسیاری دانست.

وی در همین راستا توصیه کرد: افراد سیگاری باید هر چه سریعتر مصرف سیگار خود را قطع کرده و افراد مسن بالای 65 سال نیز باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

این متخصص ریه تصریح کرد: همچنین افرادی که در محیط های پر گرد و غبار و آلوده فعالیت می کنند نیز باید حتما تهویه مناسب محیط خود را بررسی کرده و از ماسک استفاده کنند.

به گفته معینی قرار گرفتن افراد در محیط سرد می تواند زمینه ساز ابتلا به عفونت تنفسی باشد و به همین علت بهتر است افراد تا حد ممکن از قرار گرفتن در محیط های سرد خودداری کنند.

این متخصص ریه، ضعف عمومی بدن در افراد سالخورده و نیز ضعف سیستم ایمنی بدن افراد در برخی بیماریها را عاملی در جهت افزایش ابتلا به عفونت تنفسی در این افراد برشمرد.

به گفته معینی عوامل ایجاد کننده عفونت تنفسی از طریق ذرات معلق در هوا، جریان خون و نیز ورود اجسام خارجی به بدن می تواند به بدن وارد شده و عفونت را ایجاد کند.

به گفته معینی سیستم ایمنی بدن در بسیاری موارد میکروبها را از بین برده و تنها زمانی میکروبها می توانند فعالیت خود را آغاز کنند که سیستم ایمنی فرد توان مقابله با آنها را نداشته باشد.

وی افزود: این موارد بیشتر در افراد سالخورده و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مشاهده می شود.

معینی با بیان اینکه مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها در دنیا موجب شده تا عفونت های تنفسی با شدت بیشتری نسبت به گذشته در افراد بروز پیدا کند، از مردم خواست تا با مشاهده علائم گفته شده به پزشک مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو به طور جدی خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha