شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 86663

سلامت نیوز : یک فوق تخصص و جراح پلاستیک بازگشت فرم بینی پس از جراحی زیبایی دلیل برعمل جراحی ناموفق نیست و ممکن است به علل دیگری باشد که چندان ارتباطی با استانداردهای زیبایی ندارد.

دکتر محمدحسین حسامی رستمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: عمل جراحی پلاستیک بینی یا راینوپلاستی ممکن است ناموفق باشد که در این صورت پزشک موظف است عمل ترمیمی برای رفع آن نقص انجام دهد این نقص ممکن است شامل اختلال تنفسی و یا اختلال در ظاهر باشد.

وی با بیان این که ممکن است بیمار احساس کند که دلیل نارضایتی او از نتیجه عمل در اثر رعایت نکردن استانداردهای زیبایی در عمل جراحی است، عنوان کرد: بیماران تصور می‌کنند انجام نادرست تکنیک‌های جراحی و یا کوتاهی جراح دلیل نارضایتی آنان است در حالی که همیشه این اتفاق نمی‌افتد و معمولا نارضایتی بیماران به دلایلی جز ناکارآمدی پزشک مربوط می‌شود.

این فوق تخصص در ادامه اظهار کرد: گاهی ممکن است بیمار از نتیجه عمل خود ناراضی باشد و دلیل نارضایتی آنها این است که اندازه و ظاهر بینی را نپسندیده‌اند ولی شرایط عمل با توجه به استانداردهای راینوپلاستی و اندازه صورت کاملا مناسب بوده است.

وی با بیان این که عمل جراحی بینی باعث بهبود و یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی‌شود، اظهار کرد: مبتلایان به آلرژی بینی هم می‌توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند اما لازم است این افراد از قبل از عمل تا مدتی بعد ازعمل تحت درمان با داروهای ضد حساسیت قرار گیرند. گاهی آلرژی باعث تورم استخوان‌های بینی نیز می‌شود که تاثیر مستقیمی در شکل بینی دارد.

دکتر حسامی رستمی افزود: برخی بیماری های زمینه ای نیز ممکن است در نتیجه عمل راینوپلاستی تاثیر داشته باشد و لازم است افراد برای ارزیابی عمل جراحی خود این شرایط را در نظر بگیرند و بعد نسبت به پزشک و تکنیک جراحی او خرده بگیرند.

این فوق تخصص و جراح پلاستیک نسبت به عوارض احتمالی عمل راینو پلاستی هشدار داد و گفت: عمل های جراحی زیبایی ممکن است عوارضی داشته باشد که زمان بروز آن تا شش ماه طول بکشد اما برخی از مردم زمانی که به یک متخصص برای انجام برخی اعمال جراحی زیبایی نظیر بینی مراجعه می‌کنند، آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنند در صورتی که زمان چندانی از عمل خودشان نگذشته است و هنوز عارضه‌های احتمالی عمل را ارزیابی نکرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha