گروهی از دانشمندان آمریکایی و ایتالیایی در بررسیهای خود موفق شدند پی به راز افراد دو زبانه در بکارگیری بدون اشتباه از زبانها ببرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دپارتمان نورولوژی دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه "زندگی – سلامت" سن رافائله میلان که نتایج تحقیقات خود را در مجله Journal of Neuroscience منتشر کرده اند، برای اولین بار موفق شدند مکانیزمی را که براساس آن افراد دو زبانه می توانند بدون اشتباه  و کاملا طبیعی از زبان مادری و زبان دوم خود استفاده کنند شناسایی کنند.

از مدتها قبل فرض شده بود که در مغز انسان یک مکانیزم کنترل وجود دارد که جلوی استفاده از یک زبان را برای بکارگیری از زبان دیگر می گیرد. اکنون این دانشمندان موفق شده اند فضاهای مرتبط با این مکانیزم را شناسایی کنند.

در این خصوص دکتر "جوبین ابوطالبی" سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشتند: "میان فضاهای مغزی یک شبکه وجود دارد. این شبکه تنها وقتی فعال می شود که فرد بخواهد از یک زبان به زبان دیگر بگذرد."

یکی از مهمترین ساختارهای مغزی که در این بازی شرکت می کند، کورتکس کمربندی و هسته دمی هستند. کورتکس کمربندی در دقت و در کنترل فعالیتهای ذهنی و هسته دمی که یک ساختار زیر کورتکسی است در فرایند بازدارندگی فعالیتها مشارکت دارند.

این محققان با استفاده از دستگاه رزونانس مغناطیسی فعالیت مغزی افرادی را که زبان مادری آنها ایتالیایی بود و از کودکی به زبان فرانسوی به عنوان زبان دوم تسلط داشتند، مورد بررسی قرار دادند.

به گفته این دانشمندان مکانیزم کنترل استفاده از دو زبان در افراد دو زبانه از سه سالگی آغاز می شود و به نظر می رسد که کورتکس کمربندی افراد دو زبانه نسبت به افراد تک زبانه توسعه بیشتری می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha