یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 86688

فردی که به بلوغ زودس می‌رسد به لحاظ اینکه هورمون استروژن و پروزسترون در بدن افزایش پیدا می‌کند و بر رشد استخوانی اثر گذاشته و موجب بسته شدن صفحات استخوانی شده که به همین دلیل کوتاه قدی در این کودکان رایج است.

افزایش کوتاه قدی کودکان به دلیل شیوع بلوغ زودس
سلامت نیوز : یک متخصص تغدیه گفت: فردی که به بلوغ زودس می‌رسد به لحاظ اینکه هورمون استروژن و پروزسترون در بدن افزایش پیدا می‌کند و بر رشد استخوانی اثر گذاشته و موجب بسته شدن صفحات استخوانی شده که به همین دلیل کوتاه قدی در این کودکان رایج است.

میترا زراتی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: دختران و پسرا چاق به دلیل اینکه چربی بافت‌های بدنشان زیاد است هورمونی به نان لپتین ترشح می‌شود که در هیپوفیز و هیپوتالاموس اثر بگذارد و بر ترشح هورمون‌های جنسی تاثیر مستقیم می گذارد و موجب ترشح که هورمون‌های جنسی شده و بلوغ زودرس بروز پیدا می‌کند.

وی گفت: فردی که به بلوغ زودس می‌رسد به لحاظ اینکه هورمون استروژن و پروزسترون در بدن افزایش پیدا می‌کند و بر رشد استخوانی اثر گذاشته و موجب بسته شدن صفحات استخوانی می‌شود به همین دلیل کوتاه قدی در این کودکان رایج است.

این متخصص تغذیه افزود: چاقی دوران کودکی باید مورد توجه قرار گیرد و افرادی که در خانواده خود کودکان چاق دارند باید توجه ویژه داشته باشند که چاقی پدیده‌های اجتماعی نامطلوبی را برای آنها در آینده ایجا می‌کند.

زراتی اضافه کرد: مادران به این نکته توجه کنند که کودکان خود را به پیاده روی عادت دهند و چربی در غذاهای طبخ شده ر ا کاهش داده همچنین مصرف غذاهای آماده را به حداقل برساند و در رژیم غذایی کودکانشان میوه و سبزی بیشتر قرار دهند.

وی یادآور شد: با شیوه زندگی صحیح می‌توان مانع بروز بلوغ زودرس در کودکان شویم و چاقی موجب بروز گوشه گیری در کودکان شده که اثرات روانی نامطلوبی را در کودکان به جا می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha