مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، با تاکید بر جدی بودن موضوع اختلال در توزیع دارو، اظهار داشت: به نظر می رسد هر نوع انکار از سوی وزارت بهداشت، عدم توجه به واقعیت است.

احمد قویدل در گفتگو با مهر افزود: آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد، تامین منابع دارو نیست. زیرا، در حال حاضر بحث واردات و پشتیبانی ها حل شده و به لحاظ تامین منابع فاکتور 8 و 9، مشکل نداریم.

وی ادامه داد: موضوع تامین داروهای بیماران خاص به قدری جدی است که همواره یک موجودی رزرو هست که می تواند خلاء های میانی را پوشش دهد.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با تقدیر از اقدام دولت و وزارت بهداشت در تامین فاکتور 8 و 9، افزود: متاسفانه به لحاظ توزیع این داروها دچار مشکل هستیم و سیستم توزیع کارآمد نیست.

قویدل گفت: اگر داروهای مورد نیاز بیماران خاص در تمامی شهرها و استانها وجود داشته باشد، بیماران مجبور نمی شوند برای تهیه دارو سفر بین شهری انجام دهند.

وی با اشاره به یک مورد از مشکلات در توزیع دارو در شهرستانها، افزود: هفته گذشته یک بیمار هموفیلی که کارمند بانکی در ایلام است مجبور شده بود برای تهیه دارو به تهران بیاید.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران، با تاکید مجدد بر وجود اختلال در توزیع دارو، تصریح کرد: وزارت بهداشت نمی تواند منکر این واقعیت بشود و باید بپذیرد که مشکل وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha