سلامت نیوز : دو سالی می‌شود که موضوع بیمه و تأمین اجتماعی از منظرهای مختلف رسانه‌ای شده است، از کاستی‌های این سازمان عریض و طویل در بیمه کردن و پرداخت بدهی به بیمارستان‌ها و حوزه سلامت گرفته تا خارج شدن لیست بسیاری از داروها از خدمات بیمه‌ای که طی سال‌های اخیر به صورت مداوم رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ اکنون در دولت یازدهم مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین اجتماعی مقصر همه این مشکلات را سوء مدیریت می‌داند و معتقد است عضویت ایران د ر هیات رییسه سازمان‌های تأمین اجتماعی بین‌المللی حلال مشکلات می‌شود.

«شیروان دارایی» با بیان اینکه سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی یا همان (ISSA)، سازمانی جهانی است که 360 عضو از کشورهای مختلف جهان در آن حضور دارند به «حمایت» می‌گوید: عضویت ایران در هیات رییسه این سازمان کمک مهمی به رفع چالش‌های سازمان تأمین اجتماعی و کاهش مشکلات 37 میلیون بیمه شده کشور می‌کند.
به گفته وی این عضویت برگ برنده‌ای است و با وجود اینکه ایران از سال 1340 عضویت این سازمان را کسب کرده است اما این اولین باری است که توانسته به عضویت هیات رییسه در بیاید.

همه مزایای این سازمان بین‌المللی
به گفته مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین اجتماعی به دلیل اینکه ما عضو اصلی این سازمان شدیم می‌توانیم در شوراهای این سازمان، انتخاب هیات رییسه، انتخاب روسای کمیسیون‌های 12 گانه، تعیین بودجه حق رای داشته باشیم. وی ادامه می‌دهد:‌ مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان حمایت‌های کمی و تکنیکی در حوزه بیمه‌ای کشورهای عضو است. همچنین محاسبات بیمه‌ای، موضوع‌های مربوط به حوزه سلامت و آموزش و ... از طریق ISSA، در اختیار ایران قرار می‌گیرد و این مباحث تأثیر زیادی در ارتقای توانمندی‌های سازمان‌ها در حوزه بیمه داشته و در رفع مشکلات ما اثر صددرصدی دارد.

بهبود وضعیت بیمه شدگان
دارایی معتقد است مشکلاتی که گریبان بیمه کشور را گرفته با عضویت در این سازمان کمرنگ می‌شود. وی در این باره توضیح می‌دهد: عضویت در سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی باعث می‌شود تا این سازمان هر 6 ماه تا یک سال یک بار جزییات مربوط به مسایل و چالش‌های بیمه‌ای کشورهای عضو را بررسی کند و برای حل آن مسایل بسته‌های آموزشی و راهکارهای موثر پیشنهاد کند.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین اجتماعی در این میان از رفع مشکلات کشور اسپانیا و کمک‌های این سازمان در این باره نام می‌برد و می‌گوید: زمانی که این کشور دچار مشکل بیکاری و کمبود رفاه اجتماعی شد، این سازمان با اعزام و حضور دانشمندان این حوزه و استفاده از مطالعات و تحقیقات، به رفع مشکلات آن کشور کمک کرد.
دارایی با ابراز امیدواری از عضویت در سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی، خاطرنشان می‌کند: موضوع محاسبات بیمه‌ای از مشکلات اصلی سازمان تأمین اجتماعی کشور است و هنوز کارشناسان این علم در کشور کم هستند.

وی با بیان اینکه از 2 سال پیش برای رفع این مشکل اقدام‌هایی صورت گرفته است که کافی نبوده‌اند ادامه می‌دهد: امیدوارم با موفقیت در عضویت و استفاده از نمایندگان سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی بتوانیم در قدم اول این مشکل را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha