سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز یادبود قربانیان تصادفات جاده ای 17 نوامبر 2013 برابر با 26 آبان ماه جاری ضمن اعلام اینکه هر ساله تصادفات جاده ای جان یک میلیون و  240 هزار نفر را در جهان می گیرید، خواستار ایجاد جاده های ایمن برای همه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ متن کامل پیام بان کی به شرح زیر است:

در این روز یادبود قربانیان تصادفات جاده ای ما توجه همگان را به این واقعیت جلب می کنیم که هر ساله تصادفات جان یک میلیون و  240 هزار نفر را گرفته و موجب جراحت  50 میلیون نفر دیگر می شود که برخی دچار معلولیت دایمی می گردند.

در پشت این آمار، والدین، کودکان، خواهران و برادران، همکاران و دوستان داغدارهستند. مشکل آنان تنها احساسی نیست، تصادفات ترافیکی همواره زیان مالی عمده ای  به همراه دارد و خانواده های زیادی به دلیل از دست دادن نان آور خود یا ضررمربوط به از دست دادن درآمد و هزینه های مراقبت های بهداشتی طولانی مدت در ورطه فقر سقوط خواهد کرد.

اینجانب این واقعیت که دولت ها توافق کردند 2020 - 2011 را به عنوان  دهه اقدام برای ایمنی جاده ای با هدف نجات جان پنج میلیون انسان نام نهند، مورد تحسین قرارمی دهم. اینجانب از اقدام انجام شده درشهرها در سراسر جهان برای بهبود ایمنی افراد پیاده، دوچرخه سوار و سایر افرادی که از جاده ها استفاده می کنند، استقبال می نمایم. پیاده ها، گذرگاه های عابر پیاده، گذرگاه ها، نور جاده ها که در حال نصب هستند، قوانین رانندگی در حال مستی، سرعت غیر مجاز، بستن کمربند ایمنی و منع استفاده از تلفن همراه  و ارسال متن ضمن رانندگی در حال وضع شدن یا اعمال هستند. مناطق پیاده رو در شهر ها درحال تاسیس هستند و مراقبت اضطراری آسیب در حال تقویت است تا آنانی که زندگی شان دچار تهدید شده  درمان مناسب دریافت نمایند.

همانگونه که جامعه جهانی برای دستیابی به آرمان های توسعه هزاره تا 2015 فعالیت می کند، اینجانب اقداماتی هماهنگ تر درباره امنیت جاده ای به عنوان بخشی از دستور کار آینده برای توسعه را فرا می خوانم. این حزیی حیاتی از تلاش ها برای ارتقای سلامت و نجات زندگی در سال های پیش رو است.

در این روز جهانی  به مناسبت یادبود قربانیان تصادفات جاده ای، اجازه دهید بکوشیم تا جاده های ایمن تری برای همه استفاده کننده گان ایجاد کنیم. به اتفاق می توانیم میلیون ها زندگی را نجات دهیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha