یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 86720
سلامت نیوز : دانشمندان آمریکایی تأکید می کنند: مغز، این عضو مهم بدن قادر به دیدن چیزهایی است که چشم فرد آنها را نمی‌بیند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری ؛ محققان دانشگاه آریزونا به سرپرستی جی سانگوئینتی در تحقیقات خود، قدرت پردازش بصری مغز را مورد ارزیابی قرار دادند؛ مجموعه‌ای از تصاویر یکدست سیاه در پس زمینه سفید که برخی از آنها شامل اشیای قابل تشخیص و واقعی بودند، به شرکت کنندگان نشان داده شدند.

امواج مغزی داوطلبان در زمان مشاهده این تصاویر با کمک دستگاه الکتروآنسافلوگرام (EEG) بررسی شده و پردازش بصری معنادار مغز مشخص شد.

باوجود اینکه افراد قادر به مشاهده اشکال یکدست سیاه نبودند، اما مغز به طور مداوم در حال پردازش بصری تصویر بود؛ مغز این تصاویر را تفسیر می‌کرد و اگر اشکال تداعی کننده چیزی نبودند، فرد هیچ آگاهی از آن شیئ پیدا نمی‌کرد.

بسیاری از نظریه‌ها این موضوع را مطرح می‌کنند که به دلیل نیاز به انرژی بالا برای پردازش اطلاعات بصری، مغز تنها اقدام به پردازش لحظه ای اطلاعات می‌کند.

در حقیقت مغز کار پردازش اطلاعات بصری ورودی را تا سطح درک معنای آنچه مشاهده می‌شود برعهده دارد؛ در این حالت مغز با پردازش تمامی اطلاعات بصری، بهترین تفسیر را در اختیار فرد قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha