سلامت نیوز : معاون پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی از تمدید مهلت اجرای طرح غربالگری بینایی تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: سال گذشته 30 درصد خانواده از مراجعه به مراکز سنجش بینایی برای کودکان 3 تا 6 سال خود خودداری کردند.

مینو رفیعی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه مهلت اولیه برای معانه چشم کودکان تا پایان آبان ماه در نظر گرفته شده بود، افزود: براساس برنامه ریزیهای انجام شده و به منظور معاینه چشم و بینایی سنجی تمامی کودکان 3 تا 6 سال در مناطق مختلف کشور ،مهلت مراجعه به مهدهای کودک و پایگاههای ثابت و سیار بهزیستی تمدید شده است.

وی گفت: به استانهای مختلف نیز ابلاغ شده است که در صورت نیاز تا هر زمان که بخواهند می توانند اجرای این طرح را ادامه دهند.

معاون پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی از آغاز تبلیغات تلویزیونی در خصوص غربالگری بینایی خبر داد و تاکید کرد: به دلیل ایام محرم تبلیغات تلویزیونی برای آگاهی خانواده ها از سنجش بینایی کودکان خود از 25 آبان ماه از دو شبکه آغاز و به مدت دو هفته ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به اینکه تا این لحظه استقبال خوبی از اجرای طرح غربالگری بیایی انجام شده است، افزود: آمار دقیقی از میزان مراجعات مردم فعلا نداریم و پس از اتمام مهلت طرح آمار دقیق با میزان دقیق معاینات و بیماریها ارائه خواهیم کرد.

وی با تاکید براینکه سال گذشته 30 درصد خانواده ها از مراجعه به مراکز بینایی سنجی خودداری کردند، گفت: براساس آمارهای بدست آمده 70 درصد خانواده هایی که دارای فرزند 3 تا 6 سال بودند به پایگاههای غربالگری بینایی مراجعه کردند.

معاون پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی تاکید کرد: تا کنون هیچ موردی مبنی بر شکایت از دریافت مبلغی بیشتر از هزینه اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha