سلامت نیوز : بیماری انسدادی مزمن ریه، سالیانه باعث مرگ 3 میلیون انسان در سراسر جهان می شود و تخمین زده می شود تا سال 2020، این بیماری سومین علت مرگ و میر در سراسر جهان باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ بیماری مزمن انسدادی ریه (بیماریهای مزمن انسدادی ریه)، از مهمترین و خطرناک‌ترین ناخوشی‌ها در دسته بیماریهای تنفسی مزمن است.

همه ساله یك روز از ماه نوامبر مصادف با ماه آبان، از سوی سازمان جهانی بهداشت به‌ عنوان روز جهانی بیماریهای مزمن انسدادی ریه نامگذاری می‌شود بیماریهای مهلكی كه در اكثر موارد قابل پیشگیری هستند و عمدتا به 2 شكل برونشیت مزمن و آمفیزم ظاهر می‌شوند.

استعمال دخانیات اصلی ترین علت بیماریهای ریوی است به طوریکه 90 درصد موارد بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) و 85-80 درصد موارد سرطان ریه از کشیدن سیگار ناشی می شود.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده، بیماریهای ریوی در سطح پایین اقتصادی اجتماعی جامعه بیشتر دیده می شود.

در حال حاضر 210 میلیون نفر در سراسر جهان به COPD مبتلا هستند که البته رقم واقعی بسیار بالاتر است چون بسیاری از افراد ممکن است هنوز تشخیص داده نشده باشند.

بر اساس پیش بینی های علمی،  تا سال 2030 انتظار می رود که 30 درصد افزایش در تعداد کل بیماران مبتلا به COPD مشاهده شود.

نیمی از بیماران COPD در سنین کمتر از 65 سال هستند و COPD در زنان بیشتر از مردان تشخیص داده می شود.

بیماری انسدادی مزمن ریه، در زنان در سنین پایین تر و با مصرف سیگار کمتری نسبت به مردان رخ می دهد. افسردگی در بیماران مبتلا به COPD سه برابر بیشتر از افراد معمولی مشاهده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha