سلامت نیوز : نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری مجلس برای آلودگی هوای شهر اهواز و مشکلات پیش آمده برای برخی از مردم این منطقه گفت: هنوز نتیجه رسمی برای این موضوع اعلام نشده ضمن اینکه گزارش این موضوع در هفته جاری در مجلس ارائه می شود.

حبیب آقاجری در گفت و گو با پانا، در این باره اظهار داشت: قرار شد مسئولان موضوع باران های اسیدی در خوزستان و مشکلات پیش آمده برای مردم این شهر را بررسی و عامل آن را اعلام کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باران های اسیدی در راستای آلودگی هوا و عدم وزش باد و همچنین بارش باران به وجود آمده است.
وی در ادامه با بیان اینکه آلودگی در هوای خوزستان شدید است، گفت: متاسفانه در منطقه خوزستان به دلیل وجود صنایع آلاینده از جمله پتروشیمی، صنایع نفت و گاز آلودگی در هوای شهرهای استان وجود دارد و البته برخی از این صنایع نیز مسایل زیست محیطی را رعایت نمی کنند و این امر وضعیت بد هوا را تشدید می کند.
آقاجری ادامه داد: همچنین ریزگردها نیز در هوای شهرهای خوزستان وجود دارد و خود عاملی برای آلودگی هوا است و مشکلات بسیاری را برای افراد منطقه به وجود آورده است.
ضرورت پیگیری دولت برای مشکلات زیست محیطی خوزستان
نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت پیگیری دولت برای مشکلات زیست محیطی این منطقه تصریح کرد: دولت و مسئولان مربوطه باید اقدامات جدی در راستای برخورد با صنایع آلاینده و مشکلات محیط زیستی منطقه خوزستان انجام دهند و این امر نباید با تأخیر روبرو شود.
بر اساس گزارش‌های بازرسان سازمان حفاظت محیط زیست اهواز، در اولین بارش باران پاییزی که به دلیل وجود حجم زیادی آلاینده و ذرات معلق به شکل اسیدی بر فراز شهر ریزش کرد، ذراتی همچون اسید سولفوریک و مفتیک مشاهده که به شکل گاز در هوای شهرها پخش شد و جمع زیادی از شهروندان خوزستانی به ویژه در مرکز استان را با علایم تنگی نفس راهی بیمارستان‌ها کرد.

با آغاز پدیده رعد و برق در میان ابرهای باران زا، آلاینده های ناشی از آتش زدن پسماندهای شهری به ترکیبات شیمیایی و سمی بدل شده اند که در مجاورت رطوبت به شکل باران اسیدی بر سطح شهر ریزش کرده و همچون گازی سمی مانع تنفس راحت و آسان شهروندان شده اند.
این در حالی است که در روز 11 آبان ماه بیش از یک هزار شهروند در استان خوزستان به ویژه در مرکز استان با علائم شدید تنگی نفس، آسم و فشار خون بالا به نزدیک ترین مراکز درمانی مراجعه کردند که این روند تا امروز ادامه داشته و تاکنون بیش از 7 هزار پرونده پزشکی تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha