یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 86746
سلامت نیوز : کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان گفت: سویا جایگزین مناسبی برای سوسیس، کالباس، گوشت گاو و گوسفند است چرا که سوسیس و کالباس حاوی نمک و چربی زیادی است.

مژگان‌السادات قائمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پروتئین سویا یک محصول خوراکی با پروتئین 50 تا 65 درصد بوده و خاصیت جایگزینی پروتئین حیوانی را دارا بوده که استاندارد آن نیز اجباری اعلام شده است.

وی اضافه کرد: رنگ پروتئین سویا از کرم شیری تا کرم نخودی متغیر بوده و باید دارای بوی طبیعی مخصوص به خود باشد.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: این پروتئین همچنین باید عاری از هرگونه بوی غیرطبیعی به خصوص تندشدگی ناشی از اکسیداسیون باشد.

وی ادامه داد: سویا از طرفی جایگزین مناسبی برای سوسیس، کالباس، گوشت گاو و گوسفند است چرا که سوسیس و کالباس حاوی نمک و چربی زیادی بوده که اگر مرغوب باشد غذای مناسبی است به شرط آن‌که در مصرف آن زیاده‌روی نشود.

قائمی‌زاده خاطرنشان کرد: این محصول معمولاً در تهیه سوسیس و کالباس به جای گوشت خوب از چربی‌های مختلف گوشت استفاده می‌شود، ضمن این‌که در طبخ آن نیز از روغن‌های معمولی جامد با ترانس بالا استفاده می‌شود که بسیار مضر هستند.

وی با بیان اینکه تحقیقات نشان داده‌ مصرف پروتئین سویا می‌تواند در درمان بیماری کبد چرب مؤثر واقع شود گفت: دانه سویا حاوی ویتامین E و بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌هاست که روی سلامت پوست و مو اثر دارد و به پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت کمک می‌کند.

کارشناس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد خوزستان افزود: پروتئین سویا از کم‌خونی جلوگیری می‌کند و مصرف بیش از اندازه سویا نیز می‌تواند موجب از دست دادن حافظه و آلزایمر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha