یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 86751
سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن دیابت گابریک گفت: ورزش و تغذیه سالم در پیشگیری از دیابت مؤثر است و در کمپین روبان آبی که فردا رونمایی می‌شود، ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی یک روز زندگی سالم‌تر و ساده‌تر را تجربه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ هرمز کیخوان‌زاده مدیرعامل انجمن دیابت گابریک در نشست خبری هفته ملی دیابت، گفت: در حدود چندصد هزار افراد جامعه به دیابت نوع یک مبتلا هستند که ده درصد انواع دیابت‌ها را شامل می‌شود.

مدیرعامل انجمن دیابت گابریک به سختی‌های زندگی دیابتی‌های نوع یک اشاره داشت و افزود: خود من نیز دیابت نوع یک دارم و ‌در ابتدا فکر می‌کردم که کار سختی است که باید روزی 4،5 آمپول و انسولین تزریق کنیم، اما حالا متوجه شده‌ام که ساده‌ترین کار تزریق انسولین است، چرا که من و افرادی که دیابت نوع یک دارند، باید یک کار بدن را شبیه‌سازی کنیم و چون بدنمان انسولین تولید نمی‌کند ما باید در طول زندگی خود با کنترل خوب قند خون بدنمان را مدیریت کنیم.

وی به هفته ملی دیابت اشاره داشت و گفت: اولین روز هفته ملی دیابت که دوشنبه 27 آبانماه به نام دیابت و سازمان‌های مردم‌نهاد است.

وی به کمپین روبان آبی که فردا در بیمارستان امام رونمایی می‌شود، گفت: هدف از این کمپین یک نگاه متفاوت به روند زندگی افراد است و ما در نظر داریم که 200 هزار نفر از شهروندان ایرانی یک روز سالم‌تر و ساده‌تر زندگی کنند.

مدیرعامل انجمن دیابت گابریک تصریح کرد:‌در برنامه فردا از افراد دو قول گرفته می‌شود، قول اول اینکه به جای شیرینی، میوه مصرف کنند و یا 30 دقیقه پیاده‌روی کنند و فرد دیگری را که دوست دارند را نیز همراه خود کنند تا بدین ترتیب 400 هزار نفر تهرانی کمی سالم‌تر و ساده‌تر زندگی کنند.

وی به سایت روبان آبی اشاره داشت و گفت: 50 هزار نفر نیز به صورت آنلاین قول می‌دهند که یک روز ساده‌تر زندگی کنند.

در ادامه این مراسم مریم رجب عضو هیئت مدیره انجمن دیابت ایران، گفت: هر ساله 14 نوامبر سالروز تولد کاشف انسولین از طرف سازمان جهانی دیابت، برنامه روز جهانی دیابت انجام می شود که امسال به دلیل ایام سوگواری مراسم دیرتر اجرا شد.

عضو هیئت مدیره انجمن دیابت ایران تصریح کرد:‌از اول آذر با همکاری شهرداری تهران در 5 پارک شهرآرا، قیطریه، پلیس، بوستان ولایت و ملت ‌آموزش و مشاوره و تست نمادین قند خون برگزار می‌شود.

وی به شعار روز جهانی دیابت اشاره کرد و افزود: آموزش و پیشگیری از دیابت شعار روز جهانی دیابت است که برای تحقق این مسئله خانه های سلامت، کارگاه‌های آموزش دیابت برگزار می‌کنند و اتوبوس دیابت نیز در میدان امام حسین دایر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha