سلامت نیوز : رییس اورژانس بیمارستان قلب شهید رجایی از افزایش شمار مراجعه به اورژانس این بیمارستان در پی بروز آلودگی هوا در چند روز گذشته خبر داد.

دکتر مجید کیاور در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه بر اساس تحقیقات متعدد در جهان ثابت شده است که تمام ریزگردهای معلق در هوا از ریه عبور کرده و بر روی عروق تاثیر می‌گذارند، اظهار کرد: آنفارکتوس، تنگی عروق و سکته از جمله عوارض مخرب آلودگی هوا هستند و تنها راه علاج قطعی این معضل، حل ریشه‌ای آن و جلوگیری از بروز آلودگی هواست.

وی ضمن توصیه اکید به بیماران قلبی و تنفسی برای مصون نگه داشتن خود و کاهش تردد در خیابان‌های شهر در زمان افزایش آلودگی‌های جوی، گفت: استفاده از دستگاه‌های تسویه هوا در صورت امکان، می‌تواند مناسب و بسیار کمک‌کننده باشد اما ماسک‌های معمولی قدرتی برای جلوگیری از ورود هوای آلوده ندارند.

رییس اورژانس بیمارستان قلب شهید رجایی با اشاره به استاندارد نبودن سوخت و خودروها، اظهار کرد: دولت باید به طور جدی وارد عمل شود و این مشکل را حل کند.

کیاور ادامه داد: عمده‌ترین عارضه آلودگی هوا، تنگی عروق کرونر است که متاسفانه برخلاف کشورهای پیشرفته، سن ابتلا به آن در ایران پایین آمده و به حدود 45 تا 60 سال رسیده است.

این متخصص قلب با بیان اینکه مراجعه بیماران به اورژانس این بیمارستان در چند روز گذشته افزایش داشت، گفت: البته به علت همزمان شدن افزایش آلودگی هوا و قرار گرفتن تهران در شرایط هشدار با تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی، آلودگی هوا چندان بحران‌ساز نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha